برای تردد مرزی مسافران، کارت واکسیناسیون و پی سی آر منفی ‏الزامی است

برای تردد مسافران در مرز ایران و ترکیه داشتن تست منفی کرونا و کارت واکسن از شرایط اصلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رحیم صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو و دبیر ستاد پیشگیری از کرونا در پنجاهمین جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی کرونا گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۴۰۵۴ مورد مثبت به ثبت رسیده است و متأسفانه ۱۶۲ نفر از همشهریان عزیز در اثر ابتلا به این ویروس فوت نمودند.

وی با اشاره به نرخ ۵ درصد رشد بیماری کرونا در شهرستان ماکو اضافه کرد: آغاز تجمعات مختلف از جمله عروسی و برگشت مسافرین عتبات عالیات و بازگشایی مرز بازرگان از چالش‌های موجود کنونی ماکو می‌باشد.

محبعلی زاده معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت ماکو نیز در ادامه در گزارشی از وضعیت واکسیناسیون در این شهرستان افزود: در حال حاضر واکسیناسیون در ۴۶ خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های تجمیعی انجام می‌شود و حدود ۷۳ درصد شهروندان دوز اول و ۲۴ درصد نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

علی محمدی ایروانلو فرماندار ماکو در این جلسه با تأکید برضرورت تسریع و تسهیل واکسیناسیون کوید ۱۹ در سطح شهرستان و با اشاره به اینکه با تلاش مسئولین امر هیچ مشکلی در تأمین واکسن کرونا نداریم گفت: در طرح جدید مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی دریافت هرگونه خدمات عمومی مستلزم داشتن کارت واکسن کووید ۱۹ است.

فرماندار ماکو با اشاره به بازگشایی مرز از روز جمعه ۱۶ مهر ماه گفت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته بین دو طرف داشتن تست PCR منفی و کارت واکسن برای مترددین از مرز الزامی می‌باشد. محمدی ایروانلو در ادامه به لزوم استفاده از ظرفیت نفوذ کلام گروه‌های مرجع به خصوص روحانیون، معلمین، نجبگان و اساتید دانشگاهی در خصوص تشویق و ترغیب مردم به زدن واکسن کرونا تأکید نمود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.