۱۱ موقوفه جدید در زنجان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان از ثبت۱۱موقوفه جدید در استان زنجان خبر دادوگفت:بیشتر این موقوفات در بخش تعزیه داری و اطعام نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام  کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بابیان اینکه وقف یک سنت حسنه است، گفت: این مهم باید توسط رسانه‌ها در جامعه تقویت شود.

او با بیان اینکه مردم موظف به رعایت حقوق موقوفات هستند، افزود: باید بهره وری موقوفات را افزایش دهیم تا افراد بیشتری از عواید آن بهره‌مند شوند.

کرمی از ثبت ۱۱ موقوفه جدید در استان زنجان خبر داد و گفت: بیشتر این موقوفات در بخش تعزیه داری و اطعام نیازمندان است.

او با بیان اینکه در استان زنجان پنج مرکز افق در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمت به مردم  فعالیت می‌کنند، افزود: هریک از این مراکز موظفند که در طول سال نسبت به آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد اقدام کنند.

کرمی بااشاره به اینکه أخذ سند برای موقوفات بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند، گفت: امسال ۵۰۶ جلد سند برای موقوفات استان زنجان أخذ شده است.

او بابیان اینکه موقوفات استان زنجان در ردیف ج کشور قرار دارد، افزود: یک و نیم درصد درآمد موقوفات کشور مربوط به زنجان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بااشاره به اینکه وضعیت حمایت از سرمایه‌گذاری برای موقوفات در استان زنجان مطلوب نیست و با موانع بسیاری روبرو هستیم، ادامه داد: برای پروژه زیتون‌کاری روستای ته‌دره طارم تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف استان زنجان بابیان اینکه اجرای این پروژه از فروردین‌ماه امسال آغاز شده است، افزود: پیش بینی می شود این پروژه با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۴۰ نفر به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.