مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی خبر داد؛

برآورد آموزش یک میلیون قرآن آموز در طرح «من قرآن را دوست دارم»

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: برآورد می‌شود که یک میلیون قرآن آموز در طرح "من قرآن را دوست دارم" آموزش داده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام مسعود میریان مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در رابطه با طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» گفت: چهارمین اجلاسیه اعتاب مقدسه در بهمن ماه ۱۳۹۹ تشکیل شد که یکی از ویژگی‌های مهم آن ارائه نتایج تحقیق‌ها و پژوهش‌های انجام شده در سطح ملی بود که نشان می‌داد فقط ۱۰درصد از مردم می‌توانند قرآن بخوانند و از میان آن‌ها فقط ۳ درصد صحیح می‌خوانند. بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا روخوانی قرآن در قالب یک طرح ملی مطرح شود.

او با اشاره به اهمیت روخوانی قرآن افزود: اعتاب مقدسه در واقع مأمنی هستند که مردم در آنجا به تلاوت قرآن و ادعیه می‌پردازند و از همین رو این مکان‌های متبرک از دیرباز نقش مهمی در پایداری اعتقادات و به تبع خواندن قرآن و ادعیه داشته‌اند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: پس از اجلاسیه، خواندن قرآن به عنوان نخستین گام مورد توجه قرار گرفت و نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن کریم به عنوان «من قرآن را دوست دارم» آغاز شد که تا امروز به کار خود ادامه داده است و برآورد می‌شود که بتوانیم یک میلیون قرآن آموز در این طرح ملی تحت آموزش قرار دهیم.

حجت‌الاسلام میریان بیان کرد: این طرح با پوشش دادن رده‌های سنی مختلف از کودک ۸ ساله تا بزرگسالان و هر کسی که بتواند قرآن را بخواند هدف خود را آموزش روخوانی قرآن قرار داد تا از این طریق دریچه‌ای به سوی آشنایی با تعالیم دین مبین اسلام و انس با قرآن برداشته باشد.

او تصریح کرد: این طرح معنوی از تیرماه امسال و همزمان با ولادت امام رضا (ع) آغاز شده و تا تیرماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت؛ شرکت کنندگان می‌توانند با ثبت نام در سامانه www.quranlove.net و دانلود ۱۴ فایل آموزشی روخوانی قرآن نسبت به شرکت در این طرح اقدام کنند.

حجت الاسلام میریان از مهلت شرکت در این طرح ملی تا تیرماه سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: بی‌شک حضور در طرح روخوانی قرآن نه تنها موجبات انس با قرآن و آشنایی با کتاب آسمانی ماست که نور معنویت زندگی ما را نیز تحت شعاع قرار خواهد شد و به ترویج فرهنگ قرآن خوانی در سطح کشور خواهد انجامید.


انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار