صادرات و واردات کالا با محوریت استاندارد

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت:سواحل مکران آینده روشنی دارد و استاندارد روند پيشرفت و توسعه بيش از پیش را فراهم و بستر ساز تعامل بیشتر را در مبادلات جهانی ایجاد می کند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید محبی  مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان در جلسه شورای استاندارد سیستان و بلوچستان  گفت: با عنایت به افزایش صادرات و واردات و بویژه واردات کالاهای اساسی از بندر شهید بهشتی چابهار موضوع آزمایشات استاندارد در این منطقه با سرعت و دقت بیشتری در حال انجام است .

مجید محبی به بازگشایی مرز رسمی ریمدان و افزایش میزان مبادلات تجاری از طریق این مرز اشاره کرد و گفت: در این مرز شرکت بازرسی را مستقر نموده و با استقرار گمرک در این مرز نمایندگان استاندارد نیز برای تسریع در انجام بازرسی ها و اخذ آزمایشات به صورت کامل مستقر خواهند شد.

وی ضمن اشاره به صدور پروانه حد مجاز آلاینده ها گفت: تا کنون 8 پروانه مجاز آلاینده ها صادر گردیده و فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.

محبی تصریح کرد: امسال تعداد 166 فقره گواهینامه استاندارد صادراتی در زمینه های نختلف صادر نموده ایم و کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم اداره کل استاندارد استان می باشد.

مدیر کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: 19 آزمایشگاه همکار در سراسر استان مشغول به فعالیت می باشند که از این تعداد 5 آزمایشگاه در حوزه ی سواحل مکران و در شهرستانهای چابهار و کنارک مستقر می باشند و بزودی دفتر نمایندگی استاندارد در کنارک نیز راه اندازی می شود و با توسعه شهرستانهای دشتیاری و زرآباد آزمایشگاههای استاندارد نیز در این شهرستانها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.