۱۳ هزار جلد کتاب بریل و گویا در کتاب‌خانه‌های آذربایجان‌غربی موجود است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: بخش کم بینایان و نابینایان کتابخانه مرکزی ارومیه، ۱۳ هزار جلد کتاب بریل و گویا در بخش‌های مختلف مخصوص این افراد در اختیار دارد.

خدیجه معصومی مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی روز جمعه در حاشیه تجلیل از کتابدار بخش نابینایان و کم بینایان به مناسبت روز عصای سفید، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار داشت: بخش کم بینایان و نابینایان کتابخانه مرکزی ارومیه با دارا بودن بیش  از هزار عنوان کتاب بریل و ۱۲ هزار کتاب صوتی در موضوع‌های درسی و غیردرسی برای نابینایان و کم بینایان در سراسر استان ارائه خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  این بخش به ۲۴۵ نفر عضو با نیاز ویژه خدمت رسانی کرده و با برگزاری کلاس‌های آموزشی مورد تقاضای روشندلان، فعالیت‌های فرهنگی متنوع، نشست‌های بررسی کتاب، نقد کتاب و معرفی کتاب و تولید کتب گویا مورد نیاز اعضا، جایگاه خود را در بین مخاطبان یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، گفت: روز جهانی عصای سفید یادآور اهمیت رسیدگی بیش از پیش به نیاز‌ها و مطالبات نابینایان و کم بینایان گرامی و بهانه‌ای برای توجه به حقوق شهروندی این عزیزان است.

معصومی، ضمن تاکید بر اولویت خدمت رسانی به افراد با نیاز‌های ویژه، افزود: تقویت امکانات اتاق ضبط صدا برای تولید کتاب‌های صوتی در این بخش بسیار مورد توجه است.

وی بیان کرد: برای تقویت و غنی سازی جهت تولید کتاب‌های گویا و صوتی در این بخش از افراد علاقمند و خیرین دعوت می‌کنیم که با کتابخانه مرکزی مشارکت داشته باشند.

در این دیدار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با اهدای لوح سپاس و هدیه، از کتابدار  بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی ارومیه تقدیر کرد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.