نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

وحدت در جامعه حفظ و تقویت شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئولان به گسترش ورزش همگانی در سطح جامعه توجه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد،  ضمن تبریک روز تربیت بدنی، بر اهمیت ورزش و تربیت بدنی تاکید کرد و افزود:  امروزه دنیای ما ماشینی است و ضروری است به مسئله تربیت بدنی توجه جدی شود و مسئولین باید امکان ورزش همگانی را در همه محلات برای همگان فراهم کنند. 

وی ادامه داد: در تدوین سیاستهای کلان، ورزش همگانی لحاظ شده، شورای شهر و شهردار نیز باید ورزش همگانی را در صدر امور قرار دهند. 

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: ورزش همواره مورد توجه دشمنان بوده و سالنها و تیم های ورزشی بهترین محل برای نفوذ دشمنان و سوق جوانان به فسق و جور وبی بندوباری هستند لذا مربیان باید از بین افراد متدین انتخاب شوند. 

وی با اشاره به نامگذاری هفته وحدت توسط امام راحل تصریح کرد: برهمگان لازم است به مسئله وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی اهمیت دهند و دامن زنندگان به اختلاف و افتراق از جنس شیطان هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت اتحاد تاکید کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد بین شیعه و سنی مشترکات وجود دارد لذا عقل و منطق حکم می کند به اختلافات جزیی دامن نزنیم. 

وی باتاکید براینکه اهل سنت و شیعه نباید به مقدسات هم توهین کنند، گفت: وحدت مسئله بسیار مهمی است نیاز داریم وحدت در جامعه و کشور حفظ شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به حادثه انفجار مسجد توسط داعشی ها در افغانستان گفت: استکبار بدنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت هستند و مسئولان افغانستان باید امنیت شیعیان را تامین کنند. 

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.