استاندار: کودکان موفق برای تشویق بقیه کودکان الگوسازی شوند

خیابانی با بیان اینکه تاثیرپذیری کودکان از یکدیگر بیشتر است؛ گفت: دستگاه‌های متولی با کمک رسانه‌ها، کودکانی که در زمینه‌های علمی، هنری، ورزشی و دیگر فعالیت‌ها دارای موفقیت هستند را معرفی کنند تا سایر کودکان آنان را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  روابط‌عمومی استانداری؛ حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته جهانی کودک با چندتن از کودکان عضو کانون پرورش فکری استان که یکی از آنان برنده مدال برنز مسابقات نقاشی بین المللی دست‌های پاک؛ نجات بخش زندگی و یک نفر هم رتبه برتر جشنواره کشوری یلدا به ۸ زبان دنیا بودند، دیدار و برخی مسایل و نیاز‌های کودکان را از زبان آنان شنید.

استاندار در این نشست که مدیرکل کانون و پرورش فکری کودکان، آموزش و‌پرورش و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز حضور داشتند، با تاکید بر الگوسازی کودکان؛ سرمایه انسانی را محور توسعه دانست و گفت: آموزش به کودکان منجر به شکل‌گیری شخصیت و تغییر رفتار در آنان می‌شود که این موضوع مهم باید همواره مورد توجه خانواده‌ها و متولیان امر قرار داشته باشد.

مدرس خیابانی افزود: الگوی مناسب، کانون خانواده قوی و آموزش موثر در رشد فکری و اجتماعی و موفقیت کودکان بسیار حائز اهمیت است.

وی ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در کودکان را مهم برشمرد و تصریح کرد: امروز دانش و دانایی ملاک تولید ثروت و پیشرفت کشورهاست که از این رو توجه به این موضوعات و برنامه ریزی آن در برنامه‌های کودکان، سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور محسوب می‌شود.

استاندار بیان داشت: سرانه فضای آموزشی مناسب و استاندارد، کتابخانه و سرانه فضای بازی، تفریحی و ورزشی مناسب با سرانه کشوری در استان پایین است که باید شاخص برخورداری استان در این زمینه‌ها به متوسط کشوری نزدیک شود.

در این جلسه همچنین تعدادی از کودکان به بیان نیازمندی‌ها و مشکلات کودکان استان از قبیل جذب کودکان بازمانده از تحصیل، دسترسی به فضای آموزشی، تفریحی و ورزشی، کتابخانه و ایجاد عدالت آموزشی پرداختند.

در پایان این جلسه از حلما حیدری برنده نشان برنز مسابقات نقاشی بین المللی دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی؛ نگار مظاهر دارای رتبه برتر جشنواره کشوری یلدا به ۸زبان دنیا و نماینده زبان آموزان کانون زبان ایران و دو نفر دیگر به عنوان نماینده کودکان و نوجوانان استان توسط استاندار سیستان و بلوچستان تجلیل شد و مدال خانم حلما حیدری به گردن وی آویخته شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار