کرونا و مرگ ۴ نفر طی ۴۸ ساعت گذشته در فسا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بیماری کووید ۱۹ در ۴۸ساعت گذشته در شهرستان فسا، جان ۴ نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری را گرفت.

 صادق مهدوی‌نیا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: بیماری کووید ۱۹ در ۴۸ساعت گذشته در شهرستان فسا، جان ۴ نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری را گرفت و آمار متوفیان شهرستان فسا از ابتدای شیوع ویروس کرونا به ۳۷۲ نفر رسید و در این مدت تعداد ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونا نیز در این شهرستان شناسایی شدند.

او اضافه کرد: سن فوتی‌های ۴۸ ساعت گذشته در فسا؛ یک آقای ۴۶ساله (بدون بیماری زمینه‌ای و واکسن نزده)، یک آقای ۷۷ساله (بدون بیماری زمینه‌ای و واکسن نزده)، یک خانم ۷۴ساله (با بیماری زمینه‌ای و واکسن نزده) و یک خانم ۷۶ساله با بیماری زمینه‌ای و واکسن زده که در بیمارستان نمازی شیراز بستری و فوت شده بود که با توجه به پرونده سلامت جزو آمار فسا است.

مهدوی نیا تعداد کل موارد مثبت تا به امروز را ۲۲ هزار و ۷۵۱ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد کل بیماران بهبود یافته ۲۱ هزار و ۶۷۸ نفر بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در روز‌های اخیر میزان مراجعات به درمانگاه ویژه کرونا و همچنین میزان موارد بستری در اثر بیماری کرونا در این شهرستان افزایش داشته است.

این مسئول با اشاره به آمار تجمیعی واکسیناسیون تا ۲۳مهرماه در این شهرستان، ادامه داد: طبق آمار  ۱۳۱ هزار و ۲۲۳ نفر از همشهریان دوز اول واکسن و ۷۳ هزار و ۴۸۶ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند و در مجموع ۲۰۴ هزار و ۷۰۹ دوز واکسن تزریق شده است.

مهدوی نیا از استقبال پرشور و چشمگیر دانش آموزان فسایی از واکسیناسیون کرونا خبر داد و افزود: تا امروز ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزار و ۹۴ دانش آموز در سنین ۱۲ تا ۱۸ ساله شهرستان فسا با استقبال از واکسیناسیون، دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

از همشهریان گرامی بالای ۱۲ سال دعوت بعمل می‌آید قبل از شروع فصل سرما و شیوع موج‌های جدید بیماری و جهش‌های جدید ویروس با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، بر علیه کرونا واکسینه شوند تا بخشی از نگرانی ما و والدین برطرف گردد.

اضافه کرد: با توجه به افزایش ذخیره و سهمیه دریافتی واکسن، از همشهریان گرامی بالای ۱۲ سال دعوت بعمل می‌آید قبل از شروع فصل سرما و شیوع موج‌های جدید بیماری و جهش‌های جدید ویروس با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، بر علیه کرونا واکسینه شوند.

او ادامه داد:رنگ شهرستان زرد و خطر_متوسط و بسیار شکننده است  و بهتر شدن وضعیت به رعایت اصول بهداشتی و عدم کاهش حساسیت مردم و مسئولان و افزایش نظارت‌ها و رعایت‌ها بستگی دارد.

مهدوی نیا از مردم خواست که از هرگونه مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی و پارک نشینی و بازارگردی خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط همه اقشار جامعه، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شستشوی دستها، بازبودن پنجره‌ها و تهویه مناسب هوا و نظارت و تذکر همگانی بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.