ایجاد ۸ پایگاه جدید اورژانس در آذربایجان غربی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: با احداث ۸ پایگاه جدید تعداد پایگاه‌های اورژانس استان به ۱۰۹ پایگاه در سال جاری افزایش می‌یابد.

باقر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: با احداث ۸ پایگاه جدید تعداد پایگاه‌های اورژانس استان به ۱۰۹ پایگاه در سال جاری افزایش می‌یابد.

وی  با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری در شهرستان‌های نقده، اشنویه، سردشت و میاندوآب احداث شده است، افزود: تا پایان سال ۴ پایگاه اورژانس جدید در استان ایجاد می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۵ پایگاه اورژانس در سطح استان فعال است که از این تعداد ۵۹ پایگاه شهری و ۴۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی است، گفت: برای تجهیز پایگاه‌های اورژانس جدید نیازمند ناوگان جدید، نیروی انسانی و اعتبارات مورد نیاز هستیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از انجام ۶۰ هزار و ۸۴۲ مورد مأموریت اورژانسی طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۳۰ درصد رشد دارد که از این میزان ۱۰ هزار و ۵۱۲ مأموریت تصادفی با ۱۹ درصد افزایش در مقایسه با پارسال است.

وی ادامه داد: از کل مأموریت‌های اورژانسی استان ۵۰ هزار و ۳۳۰ مأموریت غیرتصادفی با رشد ۳۳ درصدی است و ۶ هزار و ۷۹۱ مورد مأموریت شهری تصادفی با ۲۳ درصد رشد است.

بهرامی تعداد مصدومان حوادث غیرتصادفی استان را ۷ هزار و ۳۳۴ نفر اعلام و اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۳۸۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

رئیس مرکز  فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی تعداد مأموریت‌های تصادفی جاده‌ای را ۳ هزار و ۷۲۱ مأموریت اعلام و خاطرنشان کرد: در این راستا ۴ هزار و ۷۲۴ تفر مصدوم شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.