اختلالی عجیب که یک زن را وادار به کندن مو‌های خود می‌ کند

یک زن انگلیسی مو‌های خود را به دلیل ابتلا به یک اختلال نادر و عجیب، ۱۰۰ بار در روز می‌کَنَد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از fantasyh، یک زن جوان انگلیسی از اختلالی نادر رنج می‌برد که باعث می‌شود روزانه ۱۰۰ بار مو‌های خود را بکشد. بتانی استوارت ۱۹ ساله، اهل منطقه اسکاتلندی‌های پورت گلاسکو، از یک اختلال نادر به نام اختلال موکَنی (trichotillomania) رنج می‌برد که باعث شده او مو‌های خود را طی ۸ سال گذشته به طور مکرر از بین ببرد. بتانی برای این که از این کار جلوگیری و خودش را از شر این بیماری خلاص کند کل موهایش را تراشیده است.

بتانی در حال حاضر قصد دارد آگاهی‌ها در مورد این اختلال را که به «trich» نیز معروف است افزایش دهد و به دیگران که در شرایط مشابهی هستند کمک کند.

اختلال موکنی

بیماران مبتلا به این اختلال تمایل دارند مو‌های سر، مژه‌ها، ابرو‌ها یا مو‌های صورت خود را بکشند تا احساس استرس و اضطراب خودشان را از بین ببرند. بتانی با وجود داشتن چنین شرایطی در حال تحصیل علوم اجتماعی در کالج وست اسکاتلند است و به صورت پاره وقت نیز کار می‌کند. او قصد دارد در آینده در زمینه‌های سیاسی فعالیت کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
سلام منم عادت کرده بودم به مو کندن تو خانواده دیگه همه می دونستند که من خیلی موهام می کندم حتی توی مدرسه که معلمها دعوام میکردن هر وقت هم که میخواستم درس بخونم بیشتر وقتم به این کار میگذشت اتفاقا هم لیسانس علوم اجتماعی دارم ولی از وقتی که ازدواج کردم دیگه خود به خود دست از این کارم کشیدم وسالهاست که خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
مامان منم موهای سرشو میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
وای من نمدونستم موکندن بیماری باشه اخه خاهرمنم هروقت می بینمش داره موهاشوتاب میده دورانگشتش الانم موهاش خیلی کم شده بهش میگم موکن
Spain
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
زن داداش ماهم این مرضو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
جدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
راه نجات چیست
آخرین اخبار