برگزاری مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم در زنجان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن اوقاف با حضور ۱۱ شرکت‌کننده در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام موسوی معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  اوقاف و امور خیریه در استان زنجان امروز با شرکت ۱۱ نفر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و اذان در محل سالن همایش‌های حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

او افزود: به علت شیوع ویروس کرونا این مسابقات به صورت تصویری ضبط و برای داوری به مرکز ارسال خواهد شد و در صورتی که شرکت‌کنندگان امتیاز لازم را کسب کنند به مرحله نهایی مسابقات که به‌صورت کشوری برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: این مسابقات در ۲مرحله شهرستانی با ۶۰۰ شرکت‌کننده و در مرحله استانی با ۱۲۰ شرکت کننده برگزار شده است و اکنون در مرحله نیمه نهایی با ۱۱ برگزیده در این مرحله ادامه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی گفت: اوقاف متولی اجرای معتبرترین مسابقه سراسری قرآنی کشور است، اما به هیچ وجه بودجه‌ای مختص این کار در اختیار ندارد و با این وجود همه هزینه‌های این مسابقات را مستقیما تأمین می‌کند.

او ادامه داد: با وجود درآمد بسیار اندک موقوفات قرآنی که سالانه زیر ۳ میلیون تومان است، بودجه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی برگزاری مسابقات در ۲ یا سه مرحله شهرستانی، استانی و نیمه‌نهایی از محل عواید موقوفات استان زنجان با نیات خیرات و مبرات و همچنین بقاع و اماکن متبرکه تأمین می‌شود.

موسوی گفت: لازم است که خیران در هنگام وقف با نیات قرآنی را نیز مد نظر خود قرار دهند تا با استفاده از عواید این موقوفات بتوان اقدامات شایسته‌ای را در ترویج قرآن کریم و فرهنگ ارزشمند آن به اجرا بگذارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.