زنان می‌توانند احیاگر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه باشند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانوان می‌توانند احیاگر و مروج خوبی برای ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیرعباس آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در جلسه نشست کمیته زنان و دفاع مقدس گفت: این نشست با هدف تجلیل از مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شده که در طول چند سال گذشته در اجرای برنامه‌های حوزه زنان و دفاع مقدس همکاری داشتند.

آسمند افزود: زندگی رزمندگان دوران دفاع مقدس مملو از ایستادگی‌هایی است که زنان می‌توانند احیاگر این ارزش‌ها در جامعه باشند.

او به برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در نیمه دم سال اشاره کرد و گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ نیز برنامه‌هایی از قبیل تدوین و رونمایی کتاب و اجرای جشنواره‌های ادبی را در دستورکار دارد که امیدواریم با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی این برنامه‌ها نیز به خوبی اجرا شود.

آسمند اضافه کرد: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که تا قرن‌های متمادی می‌توانیم برای استفاده از سیره و سبک زندگی خالقان آن دوران از این گنجینه بهره‌برداری داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه حفظ و نشر این گنجینه ارزشمند ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: زندگی رزمندگان دوران دفاع مقدس مملو از شجاعت‌ها، ایستادگی‌ها و فداکاری‌ها است و بانوان می‌توانند احیاگر و مروج خوبی برای ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه باشند.

آسمند ادامه داد: دوران دفاع مقدس دستاورد‌های ارزشمندی برای ما داشت که می‌توان از این دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف بهره برد.

نادیا صداقت مدیرکل بانوان و خانواده استانداری هم در این جلسه با بیان اینکه در طول چند سال اخیر برنامه‌های متعددی در حوزه زنان و دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است، گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها، معرفی جلوه‌های ایثارگری زنان در دفاع مقدس به نسل جدید است.

صداقت افزود: تجلیل از خانواده‌های شهدای ناجا، خانواده‌های شهدای ارتش، مادران ۲ شهیدی، مادران و همسران جانبازان و جانبازان بیمارستان سلمان از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در قالب جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار شد.

او تجلیل از فرزندان شهدا شاغل در بیمارستان‌های شهید جلیل و امام سجاد (ع) یاسوج را از دیگر برنامه‌ها برگزار شده اعلام و اضافه کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها معرفی جلوه‌های ایثارگری زنان در دفاع مقدس به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت است تا به عنوان الگویی برای نسل‌های کنونی شناخته شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.