رانندگان منطقه ویژه اقتصادی نیازمند توجه دولتمردان

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس خواستار حل مشکل الزام ورود رانندگان خودروهای حامل سوخت در منطقه ویژه اقتصادی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: الزام رفتن رانندگان خودرو‌های حامل سوخت پیش از رفتن به مرز برای رفتن به منطقه ویژه اقتصادی جهت نوبت دهی برای تخلیه بار و سپس رفتن به مرز رانندگان را به شدت گلایه‌مند کرده است.

وی افزود: پیش از این ، مشکل را پیگیری کرده بودیم و حل شده بود اما پس از گذشت ۲ یا ۳ هفته دوباره این تصمیم لغو شد و مشکلاتی برای رانندگان به وجود آمده است که خواستار رسیدگی به مسببان این وضع و درآمد‌هایی که تاکنون از این طریق کسب شده هستیم و باید هر چه زودتر این تصمیم لغو و مشکل رانندگان حل شود.

دبیر انجمن حمل و نقل رانندگان بیرجند نیز گفت: به علت این تصمیم رانندگان مجبورند مسیر انحرافی ۳۰ کیلومتری را تا منطقه ویژه بروند و این روزانه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه سوخت یارانه‌ای گازوئیل روی دست دولت می‌گذارد.

حمیدی افزود: راهکار حل این مشکل را به استانداری داده ایم که قرار بود یازدهم مهر در جلسه کارگروه مرز بررسی شود، اما مطرح نشد.

وی با بیان اینکه این سنگ اندازی‌ها ، رانندگان را گلایه‌مند کرده گفت: بار، گمرک مبدا و مقصد دارد و نیازی نیست که دوباره به گمرک بین راهی در منطقه ویژه برود و سیستم نوبت دهی که در آنجا برای تخلیه بار اجرا می‌شود تخلف است و باب دلالی را برای نمایندگان برخی شرکت‌ها باز کرده است.

دبیر انجمن حمل و نقل رانندگان بیرجند همچنین گفت: ما خواستار آن هستیم که هر چه زودتر به این مطالبه رانندگان پاسخ داده شود.

همچنین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی استان در این خصوص گفت: این تصمیم برای جلوگیری از ترافیک در مرز ماهیرود و تسهیل امور گرفته شده است.

زارعی افزود: این اعتراض بیشتر مربوط به رانندگان استان است و پیش از این رانندگان خودرو‌ها را در پارکینگ‌های اطراف شهر و خیابان‌ها و معابر پارک می‌کردند که با توجه به خطرهای زیاد، این تصمیم با ورود استانداری و دادستانی گرفته شد که کامیون‌ها و تریلی‌های حامل سوخت به منطقه ویژه انتقال داده شوند.

وی گفت: برای حل این مشکل نیاز است پارکینگ یا مجموعه خدماتی در بیرجند یا سربیشه راه اندازی شود و نمی‌توان هم اکنون این خودرو‌ها را در مرز و پارکینگ‌های مرزی ساماندهی کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی همچنین گفت: خودور‌های حامل سوخت باید به منطقه ویژه انتقال داده شوند تا پس از طی امور اداری برای تخلیه بار به مرز بروند و در مرز با مشکلی مواجه نشوند.

زارعی افزود: از آنجایی که این مصوبه بیشتر رانندگان استان را معترض کرده فقط مسئولان استان می‌توانند این مصوبه را لغو کنند.

انتهای پیام / ط ا
َ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.