شناسایی مرکزی جدید برای پرورش میگو در گناوه

استاندار بوشهر گفت: مرکز جدید پرورش میگو در منطقه رمله گناوه به وسعت بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست بررسی وضعیت پرورش میگو با اشاره به اینکه تولید میگو پرورشی یکی از برنامه‌های استان است، بیان کرد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۶۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که نشان از ظرفیت و جایگاه تولید این آبزی در استان است.

او بر توجه ویژه برای جلوگیری از شیوع بیماری لکه سفید میگو تاکید کرد و افزود: اقدام‌های لازم برای ضدعفونی مراکز پرورش میگو باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را واگذاری هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو دانست و ادامه داد: ۸۰۰ هکتار زمین در شیف و ۷۰۰ هکتار در دیلم برای واگذاری به جوانان برای پرورش میگو تعیین شده است.

محمدی‌زاده از شناسایی مرکز جدید پرورش میگو در منطقه رمله گناوه خبر داد و  عنوان کرد: پس از انجام مطالعات و ایجاد زیرساخت‌های لازم واگذاری زمین برای پرورش میگو به سرمایه‌گذاران آغاز می‌شود.

او مساحت این منطقه بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و با تاکید بر استفاده از فناوری جدید در پرورش میگو گفت: در منطقه رمله از فناوری‌های نوین برای پرورش این آبزی استفاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.