معاون آموزش جشنواره فیلم کوتاه:

محوریت جشنواره امسال در حوزه آموزش، فیلمسازی تجربی بود

پوراسماعیلی گفت: رویکرد معاونت آموزشی جشنواره در این دوره، فیلمسازی تجربی بود که در سال‌های اخیر توجه کمتری به آن شده است.

سعید پوراسماعیلی، معاون آموزش سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب‌های رونمایی شده در این دوره از جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره کتاب‌هایی رونمایی شدند که محوریت بیشتر آن‌ها سینمای تجربی بود که در این سال‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است که در قالب فیلمنامه، موسیقی و روایت در این حوزه پرداخته است.

پوراسماعیلی ادامه داد: انجمن سینمای ایران به عنوان بزرگترین مدرسه سینمایی ایران، سالانه چندین هزار نفر را در رشته‌های مرتبط با سینما آموزش می‌دهد که این گروه مخاطب اصلی این کتاب‌ها هستند.

او درباره نقش این کتاب‌ها در ارتقاء کیفیت آموزش در حوزه سینما عنوان کرد: به جز کلاس‌ها و ورکشاپ‌هایی که در حوزه‌های سینما برگزار می‌شوند، این کتاب‌ها هم به ارتقاء سطح کیفی افراد کمک زیادی کرده است.

معاون آموزش سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در پایان افزود: رویکرد ما در نشر کتاب‌ها در حوزه ترجمه آثار افرادی است که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است و هنروران نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار