فرماندار چابهار: ائمه جمعه پرچمدار انسجام هستند

فرماندار چابهار با بیان اینکه ائمه جمعه پرچمدار انسجام هستند گفت: ائمه جمعه، مردم را از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان و تفرقه‌انگیزان آگاه می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار در آیین گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های چابهار، کُنارک، زرآباد و دشتیاری که با موضوع نقش ائمه جمعه در پیشرفت و آبادانی استان در محل مسجد پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: ائمه جمعه منادیان وحدت و پرچمدار انسجام، همدلی، همراهی و حافظان دین هستند.

وی خطاب به ائمه جمعه حاضر در گردهمایی گفت: در مقابل استبداد و استکبار و افرادی که ضد دین هستند، شما ائمه جمعه و علمای دین هستید که جامعه را آگاه می‌کنید.

فرماندار چابهار با بیان اینکه اکنون در همه زمینه‌ها شاهد تحولات چشمگیری هستیم تصریح کرد: برنامه‌های هفته وحدت امسال از بهترین و پرمحتواترین برنامه‌هایی بوده‌اند که در سطح استان برگزار شد و همه این برنامه‌های ارزشمند را برادران اهل سنت و تشیع درکنار هم برگزار کردند.

وی تاکید کرد: آنچه که امروز باعث عزت، عظمت و شوکت اسلام و نظام جمهوری اسلامی و اتحاد و انسجام ملت شده، توجه به مشترکات است.

بامری ادامه داد: قطعا مشترکات بین اقشار مختلف مسلمان بیش از آن چیزی است که دشمنان و گروه‌های دست‌نشانده استکبار روی آن‌ها دست می‌گذارند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور امنی است که هم توانسته این امنیت را با حضور شما (ائمه جمعه) و پرچمداری مقام عظمای ولایت با اتحاد و انسجام ملت حفظ کند و هم این پیام را به جهانیان برساند و هم در مقابل ظالمان بایستد و هم به حمایت از مظلومان عالم بپردازد.

فرماندار چابهار گفت: امروز دشمن در جاهای مختلف و با ترفندهای مختلف سعی در انشقاق بین مسلمانان دارد و همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همه دنیا این اتحاد و انسجام که ثمره هوشیاری منادیان وحدت است را می‌بینند و امروز چابهار و سیستان و بلوچستان این اتحاد و انسجام را دارد.

تقوا زمینه‌ساز وحدت واقعی است

حجت‌الاسلام جواد عبدالهی مسوول نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت چابهار نیز بیان داشت: افتخار داریم که در این گردهمایی ارزشمند، انسان‌هایی پرتلاش و دلسوز حضور دارند.

وی افزود: زمینه وحدت واقعی، تقوا است، آنچه که باعث می‌شود قوت دینی و اینکه قلب‌هایمان به‌هم نزدیک شود تقوا است.

حجت‌الاسلام عبدالهی تصریح کرد: ائمه جمعه علاوه بر اینکه خودشان عاملی برای گسترش تقوا و صلاح جامعه به شمار می‌روند، قطعا و یقینا نقش پررنگی در راستای آبادانی و توسعه منطقه در همه ابعاد علاوه بر توسعه فرهنگی به دلیل دغدغه‌ای که در اصلاح جامعه دارند و معنویت را در جامع ترویج می‌کنند، می‌توانند مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و امیدواریم دولت سیزدهم که به دولت مرمی شناخته شده است بتواند کمک‌حال مردم باشد و مشکلات معیشتی ملت را بر طرف کند.

در این آیین، علما و ائمه جمعه دیدگاه‌ها، نظرات و مطالبات خود را در راستای بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم مطرح کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار