تجمع حامیان آسانژ مقابل دادگاه عالی انگلیس+ فیلم

حامیان جولیان آسانژ پیش از برگزاری جلسه جدید رسیدگی به پرونده او، مقابل دادگاه عالی انگلیس تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حامیان جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس، امروز (چهارشنبه) مقابل دادگاه عالی انگلیس تجمع کردند.

در دادگاهی که امروز برگزار می‌شود، درخواست آمریکا مبنی بر بازگرداندن آسانژ به این کشور بررسی خواهد شد. اگر آسانژ به آمریکا بازگردانده شود، ممکن است به جرم انتشار اسناد محرمانه به بیش از ۱۷۵ سال زندان محکوم شود.

پیش‌تر و در ماه ژانویه، دادگاه رای مبنی بر عدم استرداد آسانژ را صادر کرده بود. علت این تصمیم آن است که گفته شده احتمال خودکشی وی در زندان بالاست.

آسانژ بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس است. هدف از تاسیس چنین وبسایتی ایجاد شفافیت در عملکرد دولت‌ها عنوان شده است. تا کنون، ویکی لیکس اسناد جنجالی بسیاری از جمله کشتار غیر نظامیان عراقی توسط بالگرد‌های آمریکایی را منتشر کرده است.

وی از سال ۲۰۱۹ تا کنون در زندانی در لندن به سر می‌برد. او پیش‌تر و در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور پناه برده بود. پس از سه سال پناهندگی سیاسی وی لغو شد و توسط پلیس انگلیس دستگیر شد. آسانژ تا کنون دو بار دست به خودکشی زده است و گفته می‌شود در صورت بازگشت به آمریکا احتمال تکرار آن بسیار بالاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار