بایدن: روسیه نباید از گاز به عنوان یک اهرم سیاسی استفاده کند/ تولید کنندگان انرژی باید عرضه خود را افزایش دهند

رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه ۲۰ از کشور‌های بزرگ جهان خواست به منظور بهبود شرایط اقتصادی تولید نفت و گاز را افزایش دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا پیش از نشست سران گروه ۲۰ گفت: جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در نشستی با مقامات کشور‌های بزرگ جهان از آن‌ها خواست تا به منظور بهبود اوضاع اقتصادی در جهان تولید گاز خود را تا حد ممکن افزایش دهند.

در حاشیه این نشست جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار و گفتگو کرد. بایدن گفت: کشور‌های جهان باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا مانع بازی‌های سیاسی روسیه با جریان گاز طبیعی شوند.

وی که روز گذشته در نشست گروه ۲۰ سخنرانی می‌کرد، افزود: ما نباید اجازه دهیم که روسیه از گاز طبیعی به عنوان سلاحی برای مقاصد سیاسی خود استفاده کند.

در نشست رهبران گروه ۲۰ که در رُم ایتالیا در حال برگزاری است، قرار است مقامات آمریکا و سایر کشور‌های جهان در مورد تدابیر لازم برای پایان همه گیری کرونا بحث و گفتگو کنند. همچنین گفته می‌شود در این نشست مقرر شده حداقل مالیات جهانی برای مبادلات شرکت‌های بزرگ تعیین شود.

به گفته منابع خبری اعضای گروه ۲۰ در این نشست بر سر برخی مسائل اختلاف نظر دارند. افزایش قیمت نفت و گاز در ماه‌های اخیر به یکی از نگرانی‌های اصلی آمریکا و کشور‌های اروپایی تبدیل شده است. در میان روسیه و عربستان نیز اعلام کرده اند فعلاً برنامه‌ای برای افزایش تولید فرآورده‌های سوختی و عرضه آن به بازار ندارند.

روز گذشته یک شرکت خطر لوله آلمانی در گزارشی اعلام کرد جریان انتقال گاز طبیعی به اروپا فعلاً قطع شده است. در مقابل شرکت گازپروم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی نیاز‌های مشتریان اروپایی به گاز طبیعی در روز شنبه برآورده شده است.

در شرایطی که کشور‌های اروپایی پس از کنترل نسبی بیماری کرونا در رکود اقتصادی شدید به سر می‌برند، روسیه به یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان گاز به اروپا تبدیل شده است.

آژانس بین المللی انرژی، شرکت روسی گازپروم را متهم کرده که به میزان کافی صادرات گاز طبیعی به کشور‌های اروپایی را افزایش نداده، اما در مقابل مقامات این شرکت گفته اند در حال اجرای تمامی تعهدات خود در قالب قرارداد‌های منعقده با اروپا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
راست میگی هیچ کشور حق دفاع از خودش نداره بجز آمریکا که حتی میتونه از دلار به عنوان سلاح برای جنگ اقتصادی استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بایدن ملعون کمتر چرتوپرت بگو چطور است که شما آمریکایها از تمامی ابزار و اهرمهای سیاسی و قدرت در دستتان برای تحریم های ظالمانه بر علیه بشریت سوءاستفاده می کنید تا به خواسته هایتان برسید که البته کور خوندیت مثل نظام بانکداریتون و دلارتون و دیگر صنعتتون و غیره ....با آنها ملت جهان را تحت فشار و تحریم قرار می دهید خب روسیه هم داره از اهرم قدرت صنعت تولید گاز رسانیش اروپایان رو تحت تحریم و فشار قرار می دهد تا به خواسته هایش برسد چیزی که عوض داره گله نداره . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۶:۵۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
عجب دنیای عجیبی شده است .امریکا به روسیه میگوید از گاز بعنوان اهرم سیاسی استفاده نکند.ولی امریکا خودش از نفت بعنوان اهرم سیاسی برای تحریم ایران استفاده میکند.جنگل یعنی همین .دراین جنگل باید قوی بود.خداوند صاحب اصلی رابرای ما بفرستد.درمان وضعیت جهان نیاز به امام معصوم دارد.
آخرین اخبار