در مصاحبه با الجزیره مطرح شد؛

پنتاگون: نیرو‌های ایران یک نفتکش را هفته گذشته توقیف کردند

وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه الجزیره، خبر توقیف نفتکش از سوی ایران را تأیید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه با شبکه الجزیره خبر توقیف نفتکش از سوی نیرو‌های کشورمان را تأیید کرد.

پنتاگون گفت: ایران کنترل یک نفتکش در آب‌های خلیج (فارس) را هفته گذشته و در حالی که نیروی دریایی ما اوضاع را تحت رصد داشت، به دست گرفت. نیرو‌های ایران کنترل نفتکش «SOTHYS» را در خلال عملیاتی هماهنگ با قایق‌های سریع به دست گرفتند.

پنتاگون مدعی شد این اقدام در آب‌های بین المللی صورت گرفت و این نفتکش به سوی آب‌های ایران هدایت شد. وزارت دفاع آمریکا در ادامه اعلام کرد: قایق‌های تندرو و نیز بالگرد‌ها در این عملیات مشارکت داشتند.

پنتاگون در ادامه مدعی شد: ایران همچنان به فعالیت‌های شرورانه خود در آب‌های خلیج (فارس) ادامه می‌دهد. پهپاد‌های ایران نیز پروازی غیر ایمن به هنگام خروج هواپیما‌های نظامی آمریکایی از تنگه هرمز به اجرا درآوردند؛ اما هواپیما‌های آمریکایی اقدامات حمایتی مناسبی تا زمان خروج پهپاد‌های ایرانی بکار بستند.

پنتاگون همچنین مدعی شد: پهپاد‌های ایرانی روز گذشته نیز پروازی غیر ایمن در نزدیکی جنگنده‌های آمریکایی به اجرا در آوردند. پنتاگون همچنین گفت: نیرو‌های آمریکایی دستوراتی راجع به نزدیکی و رصد اوضاع در زمینه کنترل نفتکش به دست نیرو‌های ایرانی دریافت کردند.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره گزارش داد که پنتاگون در اظهاراتی مدعی شده است: ادعاهای ایران درباره رویارویی دریایی، گمراه کننده و نادرست است.

پناگون مدعی شد: ما به قوانین بین المللی و آزادی دریانوردی بر خلاف ایران که آنها را نقض می کند، احترام می گذاریم. ما توقیف نفتکش را از سوی ایران اعلام‌ نکردیم؛ چرا که از نزدیک آن را زیر نظر داشتیم.

پنتاگون در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران دروغ می گوید و درباره رویارویی با نیروهای ما داستان پردازی می کند. ما به حضور خود در خلیج فارس به عنوان یک عامل بازدارنده برای ایران و سپاه پاسداران و برای حمایت از آزادی کشتیرانی و تجارت ادامه می دهیم.

این در حالی است که ساعاتی پیش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح اقدام مقتدرانه  نیروی دریایی سپاه در شکست عملیات سرقت دریایی نفت ایران از سوی نیروی دریایی آمریکا، اعلام کرد تصاویر شفاف، گویا و غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز
۱۱:۰۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
سلام ئبر رزمندگان سپاهی ما با عمل ثابت کردیم هیچ ترسی از آمریکا نداریم اما آنها همچنان به یاوه گویی درباره ایران ادامه میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
تا چشماتون دراد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۰۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
روح سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز و بزرگوار و ارواح جمیع صدیقین و شهدا رو شاد کردیت دل جمیع مومنین مسلمین ایرانیان را شاد کردیت دلاوران خستگی ناپذیر دریا دل درود و خداقوت بر دلاور مردان مرد میدانهای حق علیه باطل نیروی دریایی واکنش سریع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردمی عزیزانمان باد شیر پاک مادرانتان و نان حلال پدرانتان حلالتان باد ای دلاوران ای شیر دلان بیشه شیران ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
مرگ و ننگ و جهنم اسفل سافلین بر آمریکا و همپیمانان غارتگر دزد تروریست جنایتکار اشغالگر ظالم و ستمگر نژادپرستش باد .
آخرین اخبار