ادعای دو مقام آمریکایی: اظهارات ایران درباره سرقت نفتکش صحت ندارد

دو مقام آمریکایی با وجود تأیید مقامات این کشور، مدعی شدند که اظهارات رسانه‌های ایران درباره تلاش آمریکا برای سرقت نفتکش ایرانی صحت ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری سی‌بی‌اس آمریکا با استناد به رسانه‌های ایران از مهار تلاش کشتی آمریکایی برای سرقت نفتکش ایرانی خبر داد، اما مدعی شد ۲ مقام آمریکایی این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

این خبرگزاری در گزارشی اعلام کرد دو مقام دفاعی آمریکا به شرط فاش نشدن نامشان با دیوید مارتین، گزارشگر سی‌بی‌اس مصاحبه کرده و اظهارات ایران مبنی بر تلاش آمریکا برای سرقت نفتکش ایرانی در دریا عمان را تکذیب کردند.

آن‌ها در این مصاحبه مدعی شدند: «هفته گذشته حادثه‌ای اتفاق افتاد که به موجب آن ۲ ناوشکن از نیروی دریایی آمریکا برای نظارت بر یک کشتی با پرچم ویتنام در اعزام شدند، اما هیچ مداخله و تلاشی برای توقیف هیچ نفتکشی انجام نشد.»

البته این خبرگزاری در ادامه نوشت: «ویدئویی که ازسوی رسانه‌های ایران روز چهارشنبه منتشر شد، مداخله نزدیک آمریکا در این محل را نشان می‌دهد.»

ساعاتی پیش آمریکا در اقدامی خصمانه یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همچنین یک مقام دفاعی آمریکا به نشریه نیوزویک اعلام کرد که نیرو‌های سپاه پاسداران ایران هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کردند، این در حالی است که نیرو‌های آمریکایی فقط نظاره‌گر این حادثه بودند و با سپاه پاسداران مقابله نکردند.

این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه با شبکه الجزیره خبر توقیف نفتکش از سوی نیرو‌های کشورمان را تأیید کرد.

اما ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است درباره شکست عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران از سوی آمریکا در دریای عمان سکوت و اعلام کرد که گزارش‌ها درباره این حادثه را مشاهده کرده است، اما اطلاعاتی برای ارائه در خصوص عملیات سپاه پاسداران ایران ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
براى دور زدن تحريما نفتكش داشته جابجايى نفت با يه نفتكش ديگه(ويتنام تقريباً دوسته با ما) انجام ميداده كه ناو سر رسيد حالا چيكار كنيم؛ سياه بازى!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۰۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
روح سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز و بزرگوار و ارواح جمیع صدیقین و شهدا رو شاد کردیت دل جمیع مومنین مسلمین ایرانیان را شاد کردیت دلاوران خستگی ناپذیر دریا دل درود و خداقوت بر دلاور مردان مرد میدانهای حق علیه باطل نیروی دریایی واکنش سریع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردمی عزیزانمان باد شیر پاک مادرانتان و نان حلال پدرانتان حلالتان باد ای دلاوران ای شیر دلان بیشه شیران ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
مرگ و ننگ و جهنم اسفل سافلین بر آمریکا و همپیمانان غارتگر دزد تروریست جنایتکار اشغالگر ظالم و ستمگر نژادپرستش باد .
آخرین اخبار