ضرورت آشنایی علمای دینی و طلاب با زبان‌های خارجی

مسئول امور بین المللی حوزه های علمیه کشور گفت: در خصوص اسلام و مکتب اهل بیت (ع) بسیاری از مجامع معتبر بین الملل سوالاتی را مطرح کرده اند که نیاز است علمای دینی به زبان‌های خارجی و روش‌های ارتباط با آنها آشنا شوند تا بتوانند در بعد بین المللی جوابگو باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری مسئول امور بین المللی حوزه های علمیه کشور در آغاز برنامه دوره تربیت مربی بین‌المللی ویژه طلاب حوزه علمیه کشور در شیراز، گفت: امروزه دنیا و بشریت به دنبال یافتن سوالاتی است که در زمینه های مختلف مطرح می‌شود و در خصوص اسلام و مکتب اهل بیت (ع) بسیاری از مجامع معتبر بین الملل و دانشگاه‌ها سوالاتی را مطرح کرده اند که نیاز است علمای دینی و حوزه های علمیه با آشنایی به زبان‌های خارجی و روش‌های ارتباط با آنها آشنا شوند تا بتوانند در بعد بین المللی جوابگو باشند.

او افزود: در سراسر حوزه های علمیه بحث آشنایی و تسلط بر زبان‌های خارجه مختلف در حال پیگیری و اجراست و با بر گزاری چنین جلساتی زمینه را برای پاسخگویی و همچنین ترویج دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت فراهم خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی کوهساری تاکید کرد: در حال حاضر مطالبه بشر مسائل جنبی و فردیست و همانند گذشته به دنبال مکتب‌های فکری خاصی سوق پیدا نمیکند و در حقیقت بشر امروز به دنبال ساخت نوعی تمدن جدید با افکار بست که هم مسائل فردی و هم اجتماع را پاسخگو باشد است و ما در حوزه های علمیه بخصوص در گام دوم انقلاب به دنبال این هستیم که تمدن ناب اسلامی را در سطح جهان معرفی کنیم.

این مقام روحانی خاطرنشان کرد: از این رو لازم است همه حوزویان بخصوص کسانی که در عرصه بین الملل فعال هستند با مطالعات غیر درسی به علوم مختلف مسلط شوند تا بتوانند در زمینه اشاعه فرهنگ اصیل اسلام نقش آفرین باشند.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز بر پایی این دوره ها را بسیار مفید دانست و تاکید کرد: از دو سال قبل در حوزه های علمیه بحث زبان آموزی اجرا شده و تا کنون تعدادی از طلاب حوزه های علمیه با شرکت در دوره های زبانهای خارجه انگلیسی، عربی، اسپانیایی، پرتقالی و آلمانی و ایتالیایی آشنا شده اند و اگر این روند ادامه یابد با توجه به اینکه سالانه حدود ۱۵۹ هزار گردشگر خارجی به فارس می آید و با استفاده از این فرصت می‌توان برای توسعه و معرفی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) تلاش کنند.

در دوره پنج روزه تربیت مربی بین المللی ویژه طلاب حوزه علمیه کشور در شیراز که تا روز دوشنبه ادامه دارد ۹۰ نفر از طلاب حوزه های علمیه از ۲۵ استان کشور که در عرصه بین الملل فعالند شرکت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار