وقف سهم بزرگی در شبکه بهداشت و درمان دارد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما قدرت توسعه امکانات، اما به صورت منطقی را با وزارت بهداشت داریم چرا که معتقدیم وقف سهم بزرگی در توسعه شبکه بهداشت و درمان دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه دومین مرحله از هشتمین دوره طرح زائران رضوی گفت: شما کادر درمان در خط مقدم جبهه نظام سلامت هستید و ما قدردان زحمات شما هستیم.

او افزود: کمک کردن به دیگران در زمینه‌های درمانی و یا اقتصادی و یا خود را در غم دیگران شریک کردن مواسات می‌گویند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید برخی از پزشکان و پرستاران لایق عنوان منجی و فرشته هستند، ادامه داد: گروه‌های مشترک با وزارت بهداشت و درمان تشکیل دادیم و اصرار دارم پلتفرم‌های دارو، درمان، تجهیزات پزشکی، رادیولوژی به گونه‌ای باشد که به تفاهم برسیم، ما قدرت توسعه امکانات، اما به صورت منطقی را داریم.

 خاموشی بیان کرد: وقتی بیمارستان وقفی را تحویل می‌گیرید طبق توافق نامه بارندی کار بیمارستان روز اول شکل بگیرد و نگذاریم این دستگاه‌ها مشکل پیدا کند و یا ساختمان رو به فرسایش برود بعد تصمیم بگیریم.

او تصریح کرد: ما این تفاهم نامه را پیش می‌بریم، چون معتقدیم وقف سهم بزرگی در شبکه بهداشتی و درمانی دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما از همه شما کادر درمان سپاسگذاریم و زبان ما در مقابل زحمات شمل قاصر است؛ تاکید کرد: ما مانند همه دنیا درگیر کرونا شدیم و متناسب با دنیا برای مهار کرونا برنامه ریزی کردیم.

خاموشی اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند ما واکسن نمی‌زنیم در حالی که اگر متخصصین و حقوق جمعی جامعه می‌گوید باید افراد تمکین کنند تا این ویروس از ایران و جهان رخت بربندد و ما به زندگی عادی برگردیم و جلو این ضرر‌ها گرفته شود.

او افزود: ما باید از این شبکه درمانی که صادقانه جان برکف در خط مقدم دفاع جانانه درمانی کرد را پاس بداریم و تشویق و ترغیب کنیم و من نیز به شهدای شما با کمال احترام سلام می‌کنم و برای خانواده‌های آن‌ها طلب صبر می‌کنم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ایران اسلامی به دانشمندان و کسانی که در مسیر علم گام برمیدارند افتخار می‌کند و ایران باید در افق آینده خود بسیاری از قله‌های علم و دانش را طی کند. چرا ما نباید تجهیزات پزشکی که توان تولید را داریم تولید نکنیم و از خارج به چندین برابر قیمت بخریم لذا باید آینده را به گونه‌ای ببینیم که خود تولید کننده این تجهیزات پزشکی باشیم.

خاموشی بیان کرد: اگر کسی طرحی در این زمینه‌ها دارد که در مرحله تجاری سازی است، میتواند تحریم را دور بزند، مسیر را نزدیک کند و برای شهروندان ایران کالایی ارزان تولید کند، اوقاف از ان طرح حمایت کامل می‌کند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
خبر امیدوار کننده بود تشکر
آخرین اخبار