نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مبارزه با فساد باید در چهار چوب عدالت باشد

امام جمعه ارومیه گفت: عدالت خواهی و مبارزه با فساد در نهاد دین است، اما در این مبارزه باید عدالت رعایت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت فرهنگ اسلامی اظهار کرد: در دین اسلام نیز به امر فرهنگ اسلامی تاکید شده است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه فرهنگ هر جامعه ای، هویت آن جامعه است افزود: اگر فرهنگ جامعه خدشه دار شود صدمات جبران ناپذیری می‌تواند در پی داشته باشد.

 وی در ادامه به اهمیت ترویج و رعلیت اخلاق اسلامی در جامعه اشاره و عنوان کرد: انسان باید تلاش کند از دروغ و فحاشی پرهیز و همدیگر را تمسخر نکنند.

امام جمعه ارومیه با استناد به آیات قرآن کریم نمازگزاران را به رعایت اخلاق اسلمی و دینی سفارش کرد و گفت: از همدیگر عیب جویی نکنید و به یکدیگر لقب بد نسبت ندهید و مومنان باید در جمع خانوادگی و معاشرت با دیگران با ادب و احترام، خوش رویی، محبت و به دور از بدرفتاری برخورد کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان و روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی اادامه داد: مبارزه با ظلم و مستکبران جهانی مسیری است که باید تدوام داشته باشد و به نسل‌های آینده هم منتقل شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ناکامی آمریکا در دزدی دریایی، نشانه دیگری از اقتدار نیرو‌های مسلح ایران است تاکید کرد: دشمنان در هر حال در کمین هستند همانطور که در چند روز اخیر نیز محافظان امنیت این مرز و بوم از کشتی آمریکایی جلوگیری و آنان را در دزدی دریایی ناکام گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: ملت ایران همواره از حق خود محافظت کرده و اجازه دست اندازی دشمنان را به هیچ وجه نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عدالت خواهی و مبارزه با فساد در نهاد دین است، اما در این مبارزه باید عدالت و انصاف رعایت شود، عنوان کرد: افراد جامعه اجازه ندارند فردی را که اتهام آن ثابت نشده شده است مورد حجمه قرار دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان در پایان تصریح کرد: مومنان باید یکدیگر را راهنمایی کنند و نقد کنند، اما نقد منصفانه. نماز‌های جمعه باید مورد حجمه قرار نگیرند نقد خوب است، اما نهاد نماز جمعه را مورد حجمه قرار دادن صحیح نیست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.