بایدن دولت نیکاراگوئه را به سازماندهی انتخابات متهم کرد

رئیس جمهور آمریکا ضمن غیر دموکراتیک خواندن انتخابات نیکاراگوئه، دولت این کشور را به سازماندهی انتخابات متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که انتخابات سراسری یکشنبه در نیکاراگوئه دموکراتیک نبوده و واشنگتن دولت فعلی این کشور را مسئول این کار می‌داند.

بایدن درباره انتخابات این کشور گفت: «آنچه دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه و همسرش روزاریو موریلو، معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه ترتیب دادند، انتخابات پانتومیم بود که نه آزاد بود و نه عادلانه، و قطعاً دموکراتیک هم نبود.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با سایر اعضای جامعه بین المللی، از همه ابزار‌های دیپلماتیک و اقتصادی برای حمایت از مردم نیکاراگوئه و پاسخگویی دولت اورتگا-موریلو استفاده خواهد کرد.»

بایدن دولت نیکاراگوئه را متهم کرد که از ماه مه نزدیک به ۴۰ چهره مخالف، از جمله نامزد‌های احتمالی ریاست جمهوری را زندانی کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که به تصویب سنا رسید. این لایحه به دولت بایدن اختیار می‌دهد تحریم‌های جدیدی علیه نیکاراگوئه از جمله علیه مقامات دولت اورتگا، اعضای خانواده او، مقامات بانک مرکزی نیکاراگوئه، اعضای شورای عالی انتخابات و اعضای حزب اعمال کند.

مردم نیکاراگوئه روز یکشنبه رئیس جمهور و پارلمان را برای پنج سال آینده انتخاب کردند. جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا، اورتگا و همسرش را به ترتیب به عنوان نامزدی ریاست جمهوری و نخست وزیری تایید کرده بود.

برندا روشا، رئیس شورای عالی انتخابات، به اسپوتنیک گفت که انتخابات در فضایی آرام و با حضور گسترده مردم برگزار شد. روشا تاکید کرد که تهدید‌های آمریکا مبنی بر تحریم‌های بیشتر و ادعا‌هایی مبنی بر اینکه انتخابات در نیکاراگوئه دموکراتیک نیست، مانع از یک روند رای گیری شفاف و منصفانه نشد.

در این انتخابات که بر اساس خواست مردم نیکاراگوئه برگزار شد، ۱۵ حزب سیاسی شرکت داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار