معرفی کتاب؛

«تفاضل اجتماعی» از ابعاد مختلف عدالت اجتماعی سخن می‌گوید

کتاب «تفاضل اجتماعی» اثر فرزانه جعفریان در انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان کتاب «تفاضل اجتماعی» اثر فرزانه جعفریان در انتشارات سروش منتشر شد. نویسنده این اثر ابعاد مختلف عدالت اجتماعی را که یکی از دغدغه‌های مهم مردم است، نقد و بررسی کرد. در نقد و بررسی کتاب به این موضوع در قرآن و سیره نبوی هم پرداخته شد.


بیشتر بخوانید


در اولین فصل کتاب پس از تعریف اصطلاحات مرتبط با طبقات اجتماعی، سیر پیدایش آن بررسی می‌شود. با سه محور که منشأ شکل گیری نظام طبقاتی و طبقات اجتماعی است، آشنا می‌شویم و از موضع قرآن در به رسمیت شناختن آن‌ها و گونه شناسی طبقات اجتماعی در این کتاب آسمانی سخن به میان می آید.

در فصل دوم کتاب با عنوان «رویکرد قرآن نسبت به تفاضل اجتماعی» ابتدا از انواع طبقات اجتماعی در قرآن نام برده می‌شود. در بخش دوم این فصل با عنوان «مواجهه پیامبران با طبقات اجتماعی» از رفتارشناسی پیامبران الهی مطابق قرآن کریم سخن به میان می‌آید. بخش سوم همین فصل با عنوان «مقایسه آیات سوره‌های مکی و مدنی درباره تفاضل اجتماعی» با آیات ناظر بر تفاصل اعتقادی- عبادی و آیات ناظر به تفاضل اجتماعی به تفکیک سوره‌های مکی و آیات سوره‌های مدنی می‌پردازد.

این کتاب در قالب محور‌های پنج گانه اصلاح مدل نظام قشربندی، مخالفت در برابر تبعیض طبقاتی، برقراری عدالت میان همه طبقات، شایسته سالاری و اجرای قانون بدون ملاحظه جایگاه اجتماعی بحث می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار