استاندار بوشهر مطرح کرد؛

فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوشهر که باید بهتر دیده شوند؛ از ۳۲۰ روز آفتابی تا پساب تصفیه‎خانه فاضلاب

استاندار بوشهر از ۳۲۰ روز آفتابی برای تولید انرژی خورشیدی و ۴۳ هزار مترمکعب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب برای درختکاری و راه‌اندازی صنایع چوب به عنوان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان نام برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست با جمعی از سرمایه‌گذاران، ظرفیت‌های استان را در ابعاد مختلف تولیدی، صنعتی و اشتغال‌زایی برشمرد و یکی از آن‌ها را آبزی‌پروری از جمله پرورش میگو عنوان کرد که در این زمینه اراضی ساحلی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

او منطقه ساحلی «رمله» در شهرستان گناوه را یکی از ظرفیت‌های پرورش میگو دانست و افزود: این منطقه در ۵۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در این منطقه برای پرورش میگو شناسایی شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: ۶ ناحیه ۲۰۰ هکتاری در منطقه رمله طراحی و ۲۰۰ هکتار هم برای ایجاد زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است.

محمدی‌زاده استفاده از فناوری‌های نوین را در پرورش میگو به‌صورت متراکم و فوق متراکم بسیار اقتصادی دانست و تاکید کرد: با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، تولید میگو در هر هکتار از ۳ تن به ۳۰ تن افزایش می‌یابد.

او پرورش ماهی در قفس را یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر معرفی کرد و گفت: زیرساخت پرورش ماهی در خلیج‌فارس آماده است و با نصب قفس‌ها در دریا با کمترین هزینه، بیشترین سود نصیب سرمایه‌گذار می‌شود.

استاندار بوشهر شهرک صنعتی در شمال استان را یکی دیگر از توانمندی‌ها در عرصه سرمایه‌گذاری دانست و افزود: این شهرک ظرفیت مهمی برای سرمایه‌گذاری در عرصه صنایع پایین دستی پتروشیمی از جمله لاستیک‌سازی فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید


محمدی‌زاده ادامه داد: تولید انرژی خورشیدی یکی دیگر از توانمندی‌های استان بوشهر است زیرا از ۳۶۵ روز در سال ۳۲۰ روز آفتاب خوبی برای تولید انرژی خورشیدی در استان داریم که می‌توان از آن برای ایجاد اشتغال و حل مشکلات برق استفاده کرد.

او همچنین بر توجه به اشتغال روستایی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری باید با اشتغال روستایی پیوند بخورد.

استاندار بوشهر با اشاره به تدوین برنامه برای ساخت ۳ سد و انجام مطالعات مقدماتی آن، بیان کرد: از مشارکت سرمایه‌گذاران در ساخت این سد‌ها حمایت می‌شود و آب استحصالی آن به‌صورت تضمینی از سوی وزارت نیرو در عرصه شرب و کشاورزی خریداری می‌شود.

محمدی‌زاده پساب فاضلاب بوشهر، گناوه و دیلم را یکی از ظرفیت‌ها برای اجرای طرح جنگل‌کاری و تولید چوب عنوان کرد و افزود: در شبانه‌روز ۴۳ هزار مترمکعب آب از تصفیه فاضلاب در این شهرها تولید می‌شود که می‎توان از آن برای درختکاری و راه‌اندازی صنایع چوب، نئوپان و کاغذ استفاده کرد.

او گفت: از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.