امسال ۹ عطاری غیرمجاز در آذربایجان‌غربی پلمب شده است

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال، ۹ عطاری متخلف در استان پلمب شده و این برخورد با دقت ادامه دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرزاد صیادی گفت: این میزان تخلف با انجام ۱۳۸ مورد بازرسی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و نمایندگان صنف عطاران کشف شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مهرماه امسال، با تلاش‌های معاونت غذا و دارو و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر، یک باب عطاری متخلف پلمب شد.

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: از این عطاری،   قرص‌های دست ساز غیرمجاز با احتمال وجود ترکیبات روان گردان و مخدر از جمله ترامادول و دارو‌های غیرمجاز جنسی قاچاق کشف و ضبط و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

صیادی فر گفت: این موضوع بار‌ها و بار‌ها از طریق رسانه به مردم آذربایجان غربی اعلام شده که عطاری ها، واحد صنفی هستند که مجاز به فروش گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی و مفردات بدون درج ادعای درمانی هستند و فروش هرگونه فرآورده دارویی و یا پودر کردن گیاهان و ترکیب و کپسوله کردن گیاهان تخلف محسوب می‌شود، ولی بسیاری از مردم توجهی به آن ندارند.

وی افزود: از مردم خواستاریم که در صورت مشاهده موارد تخلف، موضوع را با این معاونت و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت که متولی اصلی فعالیت عطاری هاست، گزارش کنند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.