اعضای جدید شورای حاکمیتی سودان تعیین شدند

عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان اعضای جدید شورای حاکمیتی این کشور را تعیین کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، تلویزیون دولتی سودان اعلام کرد که «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش این کشور امروز پنجشنبه اعضای جدید شورای حاکمیتی سودان را تعیین کرد.

تلویزیون سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: عبدالفتاح البرهان با صدور حکمی قانونی دستور تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی جدید در کشور را صادر کرد.

براساس این بیانیه البرهان رئیس شورای حاکمیتی، محمد حمدان دقلو، معاون او و الکباشی، عقار و عطا اعضای آن خواهند بود.

اعضای غیرنظامی این شورا هم شامل نیکولا، ابوالقاسم محمد، یوسف محمد، سلمی عبدالجبار و عبدالباقی عبدالقادر است.

البرهان هفته گذشته مدعی شده بود که نیرو‌های مسلح کاملاً به تغییر دموکراتیک و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب سودان و تحقق چشم‌انداز‌های مردم پایبند هستند.

عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل نیرو‌های مسلح سودان که ریاست شورای حاکمیتی انتقالی سودان را نیز بر عهده دارد، با اعلام وضعیت فوق العاده بخش مدنی شورای حاکمیتی را در کودتایی کنار زده است و دولت عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر این کشور که یکی از مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود را منحل کرد و او را در حبس خانگی قرار داد.

نشریه صهیونیستی هاآرتص درباره نقش رژیم صهیونیستی در کودتای سودان نوشته است بیش از یک سال پس از اعلام این خبر که سودان و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط توافق کرده‌اند، رژیم صهیونیستی خود را در مواجهه با یک مشکل راهبردی در بحبوحه بر سر کار آمدن نظامیان سودانی در خارطوم می‌بیند.

گمانه‌زنی‌ها در این باره که مقامات رژیم صهیونیستی از این توطئه اطلاع داشتند -حتی اگر به صورت مستقیم در آن دخیل نبوده باشند- مطرح شده است. این گمانه‌زنی‌ها پس از آن انتشار گزارش‌هایی در این باره مطرح شد که یک هیئت امنیتی سودانی چند هفته قبل‌تر به صورت سری به رژیم صهیونیستی سفر کرد.

هاآرتص نوشت این گمانه‌زنی در بحبوحه افشاگری در این باره تقویت شد که یک هیأت رژیم صهیونیستی، شامل نمایندگان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و موساد، پس از وقوع کودتا برای گفت‌وگو درباره موضوعاتی نامشخص به خارطوم سفر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار