۲۸۰ خانواده خراسان جنوبی در انتظار فرزند خواندگی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از پارسال تاکنون ۲۸۰ خانواده برای فرزند خواندگی ثبت نام و در نوبت قرار گرفته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بر اساس شرایط به متقاضیان ۳۰ تا ۳۴ سال؛ نوزاد تا دو سال، متقاضیان ۳۵ تا ۳۹ سال؛ کودک سه تا پنج سال، متقاضیان ۴۰ تا ۴۴ سال؛ کودک شش تا هشت سال، متقاضیان ۴۵ تا ۴۹ سال؛ کودک ۹ تا ۱۱ سال و به متقاضیان بالای ۵۰ سال و بالاتر نوجوان دوازده سال تا شانزده سال سرپرستی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه زوجین فاقد فرزند، زنان یا دختران فاقد همسر و زوجین دارای فرزند که دارای شرایط فرزند خواندگی هستند متقاضی بوده‌اند، گفت: اولویت با خانواده‌های فاقد فرزند است.

عرب نژاد ادامه داد: روند عادی گرفتن فرزند از بهزیستی با توجه به افزایش آمار متقاضیان و پایین بودن آمار کودکان قابل واگذاری و بسته به نوع درخواست متقاضیان و شرایط کودکان جهت تحویل به صورت فرزند خوانده و امین موقت مدت زمان انتظار مشخص و قابل پیش بینی نیست.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: تقریباً آمار کودکان با جنسیت پسر به نسبت دختران بیشتر است، اما بیشتر خانواده‌ها متقاضی نوزادان دختر هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کودک زیر دو سال و ۷ کودک بالای ۶ سال قابل واگذاری است، گفت: خانواده‌های واجد شرایط در حال تکمیل مدارک پرونده در سامانه جهت تحویل هستند.

به گفته  عرب نژاد خانواده‌هایی که متقاضی کودکان با سن بالا و یا شرایط خاص باشند در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی درباره اینکه از پدیده فرزند خواندگی در خراسان جنوبی چقدر استقبال می‌شود؟ هم گفت: با توجه به آمار بالای متقاضیان جهت ثبت نام در سامانه از این موضوع به خوبی استقبال می‌شود.

وی افزود: تعداد ۱۴۱ خانواده از خانواده‌های پشت نوبت قبل از سال ۹۹ در سامانه توسط کارشناسان شهرستان ثبت شده‌اند.

عرب نژاد تصریح کرد: آمار متقاضیان فرزند خواندگی در خراسان جنوبی از سال ۹۹ تاکنون ۲۸۰ خانواده بوده است که واگذاری فرزندان سالیانه بین ۴۰ تا ۵۰ کودک تحت حمایت است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار