خطیب جمعه اهواز:

مصرف زدگی بلای جامعه است

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مصرف بد نیست و زندگی انسان بدون این ویژگی دچار مشکلات مادی و معنوی می‌شود، اما مصرف زدگی بلای جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه در کشور ما برخی در مصرف زیاده روی می‌کنند و به بیانی دیگر مسرف هستند گفت: از عدالت به دور است که عده‌ای در تهیه نیاز‌های اساسی زندگی درمانده باشند و عده‌ای با ریخت و پاش و اسراف نمک به زخم دردمندان و قشر‌های کم درآمد می‌پاشند.

او افزود: اسراف، مصرف بی ادبانه از نعمت‌های الهی است و ترویج آن با اعمال مسرفانه، در تضاد کامل با سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

امام جمعه اهواز مصرف زدگی را بلای جامعه اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: براساس آموزه‌های دینی مصرف زدگی و اسراف از رفتار‌های شیطانی است که خداوند را مورد خشم و غضب قرار می‌دهد و برکات و نعمات الهی را کم خواهد کرد.

خطیب جمعه اهواز با استناد به برخی روایت‌های رسیده از امامان معصوم (ع) میانه روی و اعتدال را مایه برکت و نزول برکات الهی توصیف کرد و بیان کرد: اگر در سبک زندگی ایرانی اسلامی میانه روی داشته و اسراف نکنیم خداوند لطف و رحمت الهی قرار می‌گیریم و برکات خداوند مادی و معنوی خداوند بر ما نازل خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی اساس سبک و الگوی زندگی ایرانی اسلامی را نحوه مصرف و میانه روی در زندگی خواند و ادامه داد: مصرف وسیله است برای رفع نیاز‌های مادی و ادامه زندگی و اگر مصرف هدف شد مصرف زدگی در جامعه گسترش و ترویج می‌شود و انسان از هدف‌های متعالی و الهی دور خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: مصرف به خودی خود چیز بدی نیست چرا که بدون مصرف، زندگی انسان دچار مشکلات مادی و معنوی می‌شود، ولی آنچه بد و منکر است مصرف زدگی و تبدیل وسیله (مصرف) به هدف (مصرف زدگی و اسراف) است.

او در این خصوص با تبیین سخنان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ که به موضوع مصرف و مصرف زدگی در جامعه که از آسیب‌های اجتماعی جامعه ما است اظهار کرد: تبیین الگوی مصرف از مطالبات رهبری است چیزی که تاکنون بر زمین مانده و در نتیجه کشور ما در دنیا به عنوان یک کشور مصرف زده و مسرف شناخته شده است که این بلای جان کشور اسلامی است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.