جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی در فارس برگزار می‌شود

دومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی با فراخوان ویژه استان فارس با عنوان «نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی با فراخوان ویژه استان فارس با عنوان «نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» در شیراز برگزار می‌شود.

نقش حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت؛ نقش مراجع عظام تقلید، علمای بلاد وائمه جماعات در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت؛ نقش حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت و نقش بین‌المللی علمای جهان اسلام در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت محور‌های ذکر شده برای این جشنواره است.

با توجه به اینکه استان فارس نیز به صورت ویژه در این جشنواره شرکت دارد، محور‌هایی خاص این استان مطرح شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نقش روحانیت فارس در نهضت‌های مبارزه با استعمار و نقش روحانیون جهادگر فارس در مبارزه با کرونا اشاره کرد.

طلاب و روحانیون استان، هنرمندان و صاحب نظران غیر حوزوی و نهاد‌ها موسسات و مراکز، علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و اجرایی فعال که پیرامون نقش و اهمیت حضور روحانیت در برهه‌های مختلف فعال بوده یا خلق اثر داشته‌اند مخاطبان اصلی این جشنواره هستند.

براساس فراخوان اعلام شده این جشنواره بخش‌های مختلف دارد که یکی از آن‌ها تالیف و ترجمه است. بر این اساس در این بخش باید آثاری با موضوع خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتب مرتبط با دفاع مقدس و نقش علما کتب حوزوی با موضوعاتی از قالب آیات و روایات جهاد، خاطرات شهدا و رزمندگان روحانی در کشور، خاطرات خانواده معظم شهدای روحانی و رزمندگان روحانی استان فارس، خاطرات بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی از حضور روحانیت استان فارس در دفاع مقدس به جشنواره ارسال شود.

بخش تحقیق و پژوهش شامل مقالات علمی، ترویجی و پژوهشی پیرامون ارتباط بیانیه گام دوم انقلاب با دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، با ارائه مقالات و تولیدات مکتوب و با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، (مقالات با موضوعات مرتبط با روحانیت و حوزه علمیه) است.

بخش فیلم‌نامه شامل فیلمنامه‌های بلند و کوتاه با موضوعات مرتبط با نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت و جهاد مبارزه با کرونا می‌شود که باید آثاری در این حیطه به جشنواره ارسال شود.

چند رسانه‌ای و فضای مجازی نیز بخش دیگر جشنواره است که شامل کلیپ، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پادکست و ایجاد نهضت رسانه‌ای با موضوعات مرتبط ایجاد صفحات و کانال‌های مرتبط و انتشار محتوای مرتبط با موضوع نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت و جهاد مبارزه با کرونا در فضای مجازی می‌شود.

در بخش فیلم و عکس نیز باید فیلم‌های داستانی مرتبط، مستند عکس گویاسازی اسناد مرتبط با نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و جهاد مبارزه با کرونا، عکس فیلم و صوت از حضور روحانیان در مناطق راهیان نور نهضت جمع‌آوری اسناد و مدارک با موضوع نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و جهاد مبارزه با کرونا ارسال شود.

آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ دی ۱۴۰۰ است که باید به آدرس شیراز- بلوار شهیدآیت‌الله دستغیب ره -خیابان ۹ دی – مدیریت حوزه علمیه استان فارس ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.