برگزاری جشنواره مردمی نذر کتاب در فسا

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا از برگزاری چهارمین جشنواره مردمی نذر کتاب در فسا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حسین فیروزی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا گفت: چهارمین جشنواره مردمی نذر کتاب فسا» با شعار هر شهروند یک کتاب، هدیه به کتابخانه‌های عمومی از طريق گره زدن سنت حسنه نذری با فرهنگ كتاب و کتابخوانی از ۲۲ آبان تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در شهرستان فسا با مشارکت و همکاری سازمان های دولتی و غیر دولتی برگزار می شود.

 او بیان کرد: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی اهدای کتاب و مشارکت مردم در تامین منابع کتابخانه‌های عمومی، کودک و نوجوان و سیار و تشویق مردم به اهدای کتاب با نیت صدقه جاریه در حال برگزاری است.

فیروزی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند کتاب‌هایی مطالعه شده، بلااستفاده، اهدایی را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا هدیه دهند تا مخاطبان بیشتری از آن بهرمند شوند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا با اشاره به اینکه این جشنواره در سه دوره گذشته در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۸ به ابتکار اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا برگزار شده، ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب اهداء و این منابع در کتابخانه‌ها در دسترس عموم شهروندان است.

او افزود: شهرستان فسا هم اکنون ۱۰ کتابخانه فعال و پنج  طرح در حال پبگیری و ساخت داردد که انتظار می رود با مشارکت و نذر کتاب، شاهد پویایی بیشتر در زمینه منابع کتابخانه‌ها باشیم.

فیروزی اضافه کرد: جشنواره نذر کتاب سرآغازی مناسب در ارتباط مستمر مردم با کتابخانه‌های عمومی است که از شهروندان درخواست می شود با همکاری با این نهاد فرهنگی و مشارکت در اهدای کتاب، به ارتقای فرهنگ مطالعه و بهبود منابع کتابخانه‌های عمومی یاری کرده و با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی با اهدای کتاب در این امر خیر شرکت کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا اظهار کرد: در صورت نیاز با تماس با دبیرخانه، کتاب های اهدایی را در محل از آن ها تحویل می گیریم.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: نذر کتاب ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.