بوشهر در دسترسی خانوارها به اینترنت رتبه برتر را در کشور دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر گفت: بنا به اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، استان بوشهر از نظر دسترسی خانوارها به اینترنت نسبت به سایر استان‌ها برتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر بیان کرد: بر اساس گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص وضعیت استان‌های کشور از نظر توسعه فاوا(فناوری ارتباطات و اطلاعات) در شهریور ۱۴۰۰، این استان با کسب ۸۳.۸۳ درصد در زیرشاخص درصد خانوار‌های دارای دسترسی به اینترنت، استان برتر اعلام شد.

او افزود: شاخص توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات بر اساس سه شاخص دسترسی، استفاده و مهارت فاوا اندازه گیری می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر ادامه داد: شاخص دسترسی، سطح آمادگی زیرساختی فاوا را اندازه‌گیری می‌کند، شاخص استفاده میزان به کارگیری و شاخص مهارت توانمندی‌ها و شاخص‌های ورودی پیش نیاز و ضروری را اندازه‌گیری می‌کند.

سملیان گفت: آخرین گزارش توسعه فاوا در استان‌ها که مربوط به شهریور ۱۴۰۰ است، مطابق با استاندارد‌های اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، بر اساس اطلاعات مندرج در فصلنامه آماری شهریور ۱۴۰۰ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اطلاعات استعلامی از شرکت ارتباطات زیرساخت و آمار تخمینی جمعیت سال ۹۹ مرکز آمار ایران ارائه شده است.

او با اشاره به اینکه میانگین شاخص توسعه فاوا در کشور، با امتیاز ۷.۱۲۶ در وضعیت خوب اعلام شده است، عنوان کرد: امتیاز استان بوشهر در این شاخص در خرداد ۶.۹۴۲ بوده که در شهریور به ۷.۰۶۴ ارتقاء یافته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.