نماینده ولی فقیه در لرستان:

حوزه‌های علمیه خاستگاه نظریه‌پردازی هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: حوزه‌های علمیه محل بررسی مسائل و خاستگاه نظریه‌پردازی و نوآوری هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: دیدگاه‌های بزرگان و امام راحل اکنون به راحتی در جلسات علمی حوزه نقد و بررسی می‌شود که پویایی حوزه‌ها در سایه این نقد و نظریه پردازی‌ها است.

وی با بیان اینکه در برهه‌های زمانی نظریه‌های نو مطرح می‌شود ادامه داد: پایه و اساس اختراعات و اکتشافات قبلا توسط فردی اثبات شده است، اکنون باید به ریشه‌ها پرداخت و کار‌های جدید انجام داد تا دیگران به آن مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظریه، نظریه پردازی و نوآوری نباید به موازات هم باشند اظهار داشت: موضوعی که پایه و اصولی غیر قابل خدشه و دلایل محکم داشته باشد باید به عنوان پیش کرسی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: نظریه‌ای که متفاوت با امر رایج است باید توسط افراد نخبه و خاص هدایت شود، اما موضوعات معمولی را می‌توان در جلسه‌ای با حضور عموم افراد برگزار کرد.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه افراد باید با انگیزه و هدفمند اقدامات ارزنده‌ای داشته باشند تصریح کرد: باید مباحث کرسی‌های آزاداندیشی را با موضوعات کم حاشیه و جمعیت قابل توجه آغاز کرد تا اعتماد به نفس در این کرسی‌ها ترویج شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.