سوری در گفت و گو بابشگاه خبرنگاران خبر داد:

لزوم مداخلات هوشمندانه سراسری با هدف کنترل اپیدمی در کشور

یک اپیدمیولوژیست گفت:مداخلات هوشمندانه سراسری با هدف کنترل اپیدمی در کشور باید انجام شود.

حمید سوری اپیدمیولوژیست در گفت‌وگو  با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم تزریق واکسن در کشور برای ایجاد ایمنی در برابر بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر باید نهاد های پژوهشی در زمینه عوارض احتمالی واکسن نتایج تحقیقات خود را در اختیار عموم مردم قرار بدهند. به طور کلی فواید واکسن بسیار بیشتر از عوارض ناچیز احتمالی است و مردم نباید تحت تاثیر برخی مسائل قرار بگیرند.

او ادامه داد:در حال حاضر باید مدیریت تزریق دز یاد آور یا همان بوستر به خوبی در کشور انجام شود تا سطح ایمنی افراد کاهش پیدا نکند.

سوری بیان کرد: در حال حاضر مرحله جدید طرح شهید سلیمانی مجددا شروع شده است که در این مرحله این طرح در ابعاد مختلف اجرایی تقویت شده است. در این طرح مشارکت حداکثری بین بخشی با هدف هوشمند سازی توجه شده است.

او افزود: با استفاده از فناوری ها باید هوشمندانه به سمت زندگی عادی پیش برویم و مداخلات هوشمندانه سراسری با هدف کنترل اپیدمی در کشور انجام شود‌. هوشمند سازی به معنای این است که میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا روند کاهشی داشته باشد و سختگیری بیشتری برای انجام واکسیناسیون در کشور انجام شود و افراد واکسینه از اعمال محدودیت های کرونایی مبرا شوند.

سوری گفت: قرنطینه هوشمند باید طوری در کشور انجام شود که این موضوع منجر به عادی انگاری در بین مردم نشده و یک روند عادی سازی در بین افراد ایجاد شود.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.