زاخارووا:

برگزاری رزمایش آمریکا و استونی نادیده گرفتن روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار درباره برگزاری رزمایش آمریکا و استونی در نزدیکی مرز‌های روسیه، تاکید کرد: این اقدام بنوعی نادیده گرفتن روسیه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تحریک آمیز خواندن برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و استونی در نزدیکی مرز‌های روسیه، درباره آن هشدار داد و گفت: ناتو همچنان به تمایل خود بمنظور افزایش تنش‌ها در اطراف مرز‌های روسیه ادامه خواهد داد.

وی در این راستا با بیان اینکه برگزاری رزمایش آمریکا و استونی در حقیقت بنوعی نادیده گرفته شدن مسکو است، آن را نوعی هشدار تلقی کرد و یکی از نمونه‌های اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش علیه روسیه دانست.

زاخارووا در ادامه تاکید کرد: مسکو در زمینه افزایش تنش‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه به ناتو هشدار می‌دهد، اما در مقابل ناتو ضمن اختیار کردن سکوت در این راستا به رفتار تحریک آمیز خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه در پشت پرده رزمایش‌ها و تمرینات نظامی پنتاگون در استونی هیچ موضوعی مطرح نیست جز ایجاد یک پایگاه قوی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه، گفت: این رزمایش‌ها هیچ هدف دیگری جز این موضوع نداشته و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزاری این رزمایش تنها چند روز پس از امضای توافق نظامی میان آمریکا و استونی، اثبات نقشه‌ها و طرح‌های ناتو برای تنش زایی و اقدامات تحریک آمیز نزدیک مرز‌های روسیه محسوب می‌شود.

زاخارووا در ادامه بیان اینکه ناتو بصورت مکرر مسکو را به اقدامات غیرشفاف و رفتار تهاجمی متهم می‌کند، گفت:، اما در مقابل رزمایش آمریکا در داخل استونی در تضاد با رفتار آنهاست.

وی ادامه داد: آن‌ها به رزمایش‌های روسیه در داخل خاک خودش اعتراض دارند و حال از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌پرسم که؛ آیا این اقدامات عادی و شفاف محسوب می‌شوند و در صورتی که این امر عادی و طبیعی است دلیل اعتراضات به رزمایش‌های روسیه چه می‌تواند باشد؟

طی روز‌های گذشته تنش کیتم آمریکا و روسیه بر سر اوکراین افزایش شدید یافته است و نیرو‌های مسلح اوکراین نیز به بهانه تحرکات مرزی مسکو، رزمایش نظامی در نزدیکی مرز‌های روسیه برگزار کردند.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز مدعی شده است که واشنگتن درباره فعالیت نظامی غیرعادی روسیه در مرز با اوکراین نگران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، استونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار