روسیه: اتحادیه اروپا در موضوع بلاروس تمایلات مازوخیستی دارد

روسیه ضمن محکوم کردن رویکردهای ضدبلاروسی اعضای اروپایی شورای امنیت، هر گونه همکاری در زمینه مهاجران را رد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استونی، فرانسه، ایرلند، نروژ، آمریکا و انگلیس روز گذشته در جریان نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل به بررسی موضوع بحران مهاجران در برخی کشور‌های جهان از جمله مرز بلاروس و لهستان پرداختند.

این کشور‌ها در پایان این نشست غیرعلنی در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما هر گونه اقدام سازماندهی شده کشور‌ها که به رفاه و زندگی مردم عادی لطمه بزند را محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات دولت بلاروس موجب شده تا بی ثباتی در کشور‌های همسایه و مرز‌های اتحادیه اروپا رواج پیدا کند و این اقدام حرکتی برای انحراف اذهان عمومی از نقض فزاینده حقوق بشر در این کشور است.

در این بیانیه همچنین رویکرد بلاروس در تعاملات بین المللی غیرقابل قبول توصیف و الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور این کشور تهدیدی برای ثبات منطقه توصیف شده است.  اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنین خواستار پاسخ قاطع در قبال اقدامات بلاروس در قبال موج مهاجران و نقض حقوق بشر شدند.

بلاروس هشدار داده بحران مهاجرات ممکن است به یک رویارویی نظامی در اتحادیه اروپا تبدیل شود. لیتوانی، استونی و لتونی نیز به صورت جداگانه گفته اند بلاروس یک تهدید جدی برای امنیت اروپاست.

در این میان، اما دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا در رابطه با موضوع بلاروس کمی زیاده روی می‌کند و تا حدی به تمایلات مازوخیستی (خویش آزاری) روی آورده است. این رویکرد اتحادیه اروپا در قبال بلاروس شرم آور است و ما در برابر آن ایستادگی خواهیم کرد.

پولیانسکی در پاسخ به این سوال خبرنگار که آیا روسیه به بلاروس برای انتقال مهاجران به لهستان کمک می‌کند گفت: قطعاً روسیه چنین کاری انجام نمی‌دهد. همه مسائل نباید در شورای امنیت حل و فصل شود. روسیه دارای حق وتو است بنابراین می‌تواند از بلاروس در قبال هر گونه تلاش برای تحریم‌های احتمالی سازمان ملل محافظت کند.

با این حال، شش عضو شورای امنیت سازمان ملل شامل استونی، فرانسه، ایرلند، نروژ، آمریکا و انگلیس اعلام کرده اند: ما متحد و مصمم برای محافظت از اتحادیه اروپا در برابر اقدامات بلاروس هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار