وال استریت ژورنال:

چین موشکی فراصوت قادر به پرتاب سلاح را آزمایش کرده است

نشریه وال استریت ژورنال از افزایش تلاش‌های چین برای شلیک سلاحی از یک موشک فراصوت خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد چین در حال توسعه تلاشهای خود برای شلیک سلاحی از یک موشک فراصوت است.

در این گزارش آمده است: چین در حال گسترش ظرفیت خود برای توسعه سلاح هایی است که می توانند از موشکهای فراصوت شلیک شوند؛ به طوری که تابستان امسال چین موشکی فراصوت را آزمایش کرد که قادر بود تا پرتابه ای را از آسمان پرتاب کند.

این نشریه در ادامه نوشت این، چیزی است که مقامات آمریکا را با دستاوردهای فناوری خود غافلگیر کرده و بخشی از برنامه ایجاد تهدیدات جدید برای دفاع موشکی آمریکا محسوب می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: مؤسسه تحقیقاتی آیرودینامیک AVIC چین گفته که قرار است تا یک تونل باد را باز کند که قادر به تکرار سرعت و دمای بالایی است که موشکهای ما فوق صوت با آن روبرو هستند. این مؤسسه در بیانیه ‌ای خبری روز یکشنبه گفت که نقش‌های تونل باد جدید، شامل آزمایش «جداسازی و رهاسازی» سلاح‌ها از موشک مافوق صوت است.

این نشریه با گزارش امروز خود، گزارش روز گذشته نشریه فایننشال تایمز را که گفته بود چین در ماه ژوئیه مانور پیچیده ای را به انجام رسانده که طی آن، پرتابه ای از یک موشک فراصوت از هوا پرتاب کرده است

نشریه وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از مسئولان آمریکایی که هویت آنها مشخص نشده، اعلام کرد این گام، نشان می دهد توانایی چین بالاتر از آن چیزی است که تا الان معروف بوده است.

این در حالی است که روزنامه فایننشال تایمز نیز به نقل از برخی کارشناسان در آژانس پژوهشی پنتاگون نوشته که آنها گفته اند نمی دانند چگونه چین توانسته تا از یک وسیله ای که با سرعتی بالاتر از صوت حرکت می کند، پرتابه ای را شلیک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار