چین توافقنامه استرالیا، آمریکا و انگلیس را تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه دانست

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری خود از امضای توافق سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا انتقاد و ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری ضمن ابراز نگرانی از امضای توافق زیردریایی هسته‌ای بین استرالیا، آمریکا و انگلیس گفت: «چین نسبت به همکاری بین آمریکا، انگلیس و استرالیا درباره زیردریایی هسته‌ای، نگرانی جدی خود را ابراز می‌کند. چنین اقداماتی تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد، رقابت تسلیحاتی را تحریک می‌کند، صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و تلاش‌های بین‌المللی را در زمینه عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تضعیف می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: افزون بر چین، بسیاری از کشور‌های دیگر نگرانی خود را درباره تاثیرات منفی احتمالی این توافق سه‌جانبه ابراز داشته اند.

گفتنی است در میانه ماه سپتامبر سال جاری میلادی، آمریکا، انگلیس و استرالیا از قرارداد سه‌ جانبه زیردریایی هسته‌ای پرده برداشتند. طبق این قرارداد، کانبرا قرارداد ۶۶ میلیارد دلاری خود با فرانسه را لغو کرد که واکنش‌های بسیار شدیدی برای این کشور در پی داشت.

امروز (دوشنبه) نیز وزیر دفاع استرالیا از امضای توافقنامه با دیپلمات‌های آمریکایی و انگلیسی خبر داد. این توافقنامه امکان تبادل اطلاعات درباره ناوگان دریایی با سوخت هسته‌ای بین کشور‌های مذکور را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
هر جا امریکا میره, جنگ به انجا خواهد رفت...حتی در خود امریکا!

در اروپا جنگ راه انداختن - در خاورمیانه جنگ راه انداختن - در اسیا جنگ راه انداختن

اقتصاد کثیف امریکا به جنگ و ریختن خون مردم بی گناه وابسته است...کافی کتاب تاریخ رو بگیری دستت و مطالعه کنی
آخرین اخبار