تشدید تمهیدات بهداشتی در فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا تمهیدات لازم در فرودگاه بین‌المللی مشهد تشدید شده‌ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: تمهیدات بهداشتی پیشگیری از کرونا با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در برخی کشور‌های دنیا در فرودگاه بین‌المللی مشهد تشدید شده است.

او افزود: در پرواز‌های خارجی، از مسافران در بدو ورود ابتدا آزمون سریع کرونا گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن تست پی. سی. آر مسافر قرنطینه می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: در پرواز‌های داخلی نیز طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، صدور بلیت برای مسافران داخلی منوط به داشتن کارت واکسن است.

محمودی بنی  بیان کرد: همچنین از ورود ۲۷ نفر از کارکنان واکسن نزده فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به این فرودگاه جلوگیری شد و حدود ۲ هفته به آن‌ها مهلت داده شد که در این بازه زمانی، این افراد واکسیناسیون کرونا را انجام دادند.

او تصریح کرد: غربالگری شاغلان، ضدعفونی روزانه فرودگاه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

شیوع سویه جدید کرونا به نام "او میکرون" با سرایت پذیری چهار تا پنج برابر بیشتر از سویه دلتا از جنوب آفریقا به سایر کشور‌ها نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.