رئیس نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ:

پیگیر معافیت جمعیت هلال احمر از تحریم‌ها هستیم

رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: پیگیر معافیت جمعیت هلال احمر از شمول تحریم‌های علیه ایران هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عطا مرتضی محمد دورانی  در همایش "طرح ملی یاس" (یاران آسیب ستیز) در مشهد گفت: تحریم ایران از سوی برخی کشور‌ها مجموعه جمعیت هلال احمر را نیز در عرصه بین‌الملی مورد هدف قرار داده است که تلاش داریم کمک‌های حمایتی لازم را برای این جمعیت به ایران منتقل کنیم.

او افزود: در حال انجام مذاکرات هستیم تا بتوانیم تحریم‌ها را از جمعیت هلال احمر ایران برداریم.

رئیس نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با قدردانی از فعالیت‌های پیرحسین کولیوند، رئیس جدید جمعیت هلال احمر ایران ادامه داد: با توجه به سابقه و پیشتاز بودن او  در انجام فعالیت‌های بشردوستانه، هلال احمر ایران روز‌های خوبی را پیش رو دارد.

محمد دورانی با اشاره به  اینکه حضور جوانان هلال احمر به عنوان یک سرمایه اجتماعی ارزشمند است بیان کرد: با شیوع کرونا جهان دچار آسیب‌های فراوان شد، اما حضور جوانان می‌تواند نشاط و شادی را در جامعه فراهم کند.


بیشتر بخوانید




او  با اشاره به اثر آرامبخش جوانان در حضور در عرصه‌های اجتماعی  تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای رشد و توسعه جامعه بهره برد.

رئیس نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یکی از جمعیت‌های بزرگ در غرب و جنوب آسیاست تأکید کرد: در راستای حمایت از جمعیت هلال احمر ایران از سال گذشته برنامه‌ای برای استفاده از امکانات صندوق اضطراری مقابله با حوادث برای این جمعیت فراهم شد و از این طریق حمایت از چهار استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان در برابر خشکسالی و کمک رسانی در زلزله اخیر هرمزگان انجام گرفت.

محمد دورانی اظهار کرد: فعالیت‌های خانه هلال و ایده این خانه‌ها در سطح بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفته و در تلاش برای بازنشر آن در عرصه بین المللی هستیم.

 او افزود: در سال ۲۰۲۱ میلادی یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرانک کمک برای این بخش هلال احمر ایران در نظر گرفته‌ایم که بخشی از آن منتقل شده و برای سال ۲۰۲۲ نیز حمایت‌های فنی و لازم برای برنامه‌های خانه هلال خواهیم داشت.

طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در قالب تفاهمنامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به منظور جذب دختران زیرپوشش کمیته امداد و حضور آنان در فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه به اجرا درآمده است.

در اجرای این طرح مددجویان کمیته امداد از طریق جمعیت هلال احمر آموزش می‌بینند تا در حوادث و بحرانها، خود، خانواده و اعضای محله را از گزند آسیب‌های احتمالی حفظ کنند.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.