حیدری:

بسته توسعه جهشی با محوریت مناطق محروم تدوین می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تدوین بسته توسعه جهشی با محوریت مناطق محروم استان و با مشارکت دولت، بخش خصوصی و بنیاد‌های غیردولتی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری این استان که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، اظهار داشت: تدوین بسته توسعه جهشی با محوریت مناطق محروم استان و با مشارکت دولت، بخش خصوصی و بنیاد‌های غیردولتی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: برای تدوین بسته توسعه جهشی در استان که پس از تدوین، به نام یک شهید بزرگوار مزین می‌شود، سه ضلع دولت، بخش خصوصی و بنیاد‌هایی نظیر ستاد فرمان اجرایی امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام و قرارگاه خاتم الانبیاء در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با یکدیگر همکاری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


حیدری، خروج استان از محرومیت و تحقق توسعه پایدار را نیازمند اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید دانست و اضافه کرد: همه باید همت کنند تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان بهرگیری شود و عقب‌ماندگی موجود را جبران کرد.

او همچنین بر ضرورت جذب به موقع بودجه سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه دو سوم از سال گذشته است، اما هنوز جذب بودجه از ۳۰ درصد پیشرفت برخوردارست که مناسب نیست و باید با اهتمام ویژه، کار جهادی و همت والا امور استان را در راستای تحقق منافع مردم و خدمت به آن‌ها پیش برد.

حیدری به برنامه خود برای دیدار از شهرستان‌ها، ادارات و نهاد‌های دولتی استان از هفته آینده اشاره کرد و گفت: در دیدار از ادارات استان نسبت به نحوه جذب اعتبارات سالجاری، برنامه‌ها و اقدامات ادارات برای رفع موانع تولید، آمادگی برای سفر ریاست جمهوری به استان و تکریم ارباب رجوع ارزیابی و نظارت می‌شود.

او با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اضافه کرد: سردار سلیمانی الگوی والایی برای گروه‌گشایی از کار مردم به شمار می‌رود که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم، سیره و روش این شهید بزرگوار را الگوی کار خود قرار دهند.

حیدری همچنین از مدیران خواست تا بر نحوه مصرف انرژی به ویژه گاز طبیعی در ادارات خود نظارت بیشتری داشته باشند تا با صرفه‌جویی مناسب، کمبودی برای مصرف بخش خانگی شکل نگیرد.

او به برنامه سفر آینده رییس‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح بتوان بیشترین بهره‌گیری را از این سفر داشته باشیم و بتوانیم در راستای تحقق توسعه استان و رفع مشکلات مردم عمل کنیم.

حیدری ادامه داد: در همین راستا برنامه‌ای تدوین شده است و فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی ظرف یک هفته فرصت دارند تا ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های حوزه خود را گزارش دهند تا پس از تدوین نهایی به تهران اعلام شود.

او به چالش‌های حوزه آب استان نیز اشاره کرد و گفت: رییس‌جمهوری همواره اعلام کرده است که آب عادلانه تامین و توزیع شود که امید می‌رود در سایه این نگاه چالش‌های بخش آب استان نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.