رئیس جمهور در نشست با اساتید و فناوران دانشگاه صنعتی شریف:

دستگاه‌های دولتی تا وقتی کالای با کیفیت داخلی وجود دارد از محصول خارجی استفاده نکنند

رئیسی گفت: دولت بنا ندارد از کنار دغدغه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ نخبگان صرفا به عنوان یک توصیه رد شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز سه‌شنبه در نشست با اساتید و فناوران دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه نخبگان و فناوران دانشگاهی سرمایه‌های کشور هستند، گفت که باید دولت و دانشگاه در همکاری مشترک، دغدغه‌ها و مشکلات این عزیزان را حل و فصل کرده و زمینه‌های خدمت آنان به کشور را تسهیل کنند.

رئیس جمهور معتقد است که دانشگاه شریف باید در موضوع حفظ نخبگان پیش‌قدم باشد، او یکی از دلایل مهم حضورش در دانشگاه صنعتی شریف را این موضوع می داند که این دانشگاه کانون مهم جذب نخبگان در کشور است و نقش بسیار مهمی در این حوزه دارد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ایجاد تحول در همه حوزه‌های کشور ضرورت دارد یادآور شد که تغییر وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب باید مبتنی بر علم و نوآوری باشد و در این زمینه دانشگاه، اساتید و دانشجویان فرهیخته نقش برجسته‌ای دارند.

رئیس جمهور معتقد است علم می تواند در کشور ایجاد ثروت و قدرت کند، وی می گوید که بدون تردید با نقش‌آفرینی افکار و اندیشه‌های بالنده فرهیختگان و دانشجویان می‌توان با علم و نوآوری؛ ثروت و قدرت ایجاد کرد و کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار داد و در این زمینه باید با مدیریت دقیق زمینه شکوفایی استعداد‌های کارآمد و فرهیخته‌ای که در کشورمان وجود دارد را فراهم سازیم.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد که با علم و فناوری می‌توانیم در عرصه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی تحول ایجاد کنیم و دیگر خام‌فروشی نکنیم و این کار امکان‌پذیر است همچنان‌که در صنایعی که بیشترین محدودیت و تحریم را داشتیم پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آوردیم و با سرریز این پیشرفت‌ها به سایر صنایع می‌توان تحول ایجاد کرد.

رئیس جمهور  همکاری نزدیک دولت و دانشگاه را ضروری می داند و یادآور می شود که دولت در ۱۰۰ روز گذشته تلاش کرده فاصله بین خود و مردم را کاهش دهد و لازم است فاصله بین دولت و دانشگاه هم برداشته شود. دانشگاه پشتوانه علمی، فکری و فناورانه‌ای برای دولت است که می‌تواند فعالیت‌های دولت را از دقت و سرعت قابل توجهی در همه حوزه‌ها برخوردار کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشورمان با مسائل و مشکلاتی از جمله خشکسالی مواجه است که بی تردید دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در حل و فصل این مشکلات ایفا کنند و البته باید دولت از فعالیت آنان حمایت کند که قطعاً این کار انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید از توانمندی و امکانات داخلی استفاده کنند می گوید که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی حق ندارند وقتی کالای داخلی با کیفیت و دارای استاندارد‌های لازم وجود دارد از محصول خارجی استفاده کنند و تاکید جدی داریم که همه اجزای دولت از محصولات داخلی استفاده کنند و این کار اقدامی در راستای حمایت از شرکت‌های فناورانه کشور و نخبگان جوان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خود را نیازمند مشورت و همفکری با دانشگاه و فرهیختگان دانشگاهی می‌داند، اظهار کرد: دولت و دانشگاه باید در همه حوزه‌ها ارتباط و همکاری نزدیک داشته باشند و معتقدم حرکت تحولی در کشور باید علم‌پایه باشد چرا که در غیر این صورت، سلیقه‌ای و مقطعی بوده و چه بسا با سلایق سیاسی تغییر کند.  توزیع بودجه‌های پژوهشی لازم است هوشمندانه باشد و به سمت نیازمندی‌ها و رفع مشکلات کشور سوق یابد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص حمایت دولت از فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی و ارتباط تنگاتنگ دولت و دانشگاه بیان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام میگن کالای داخلی بخرید.میخایم بخریم.ولی گرونه گرون .چه فایده داره.لااقل ارزونش کنن.ازمشابه خارجیش هم گرون تره
..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
United Arab Emirates
k
۱۴:۳۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
کدوم کالای ایرانی؟ 4 ماهه سفارش یه تلوزیون اسنوا دادیم هنوز تولید نکردن که بخان تحویل بدن. برید توی صفحه اینستاگرام اسنوا ببینید چخبره. هرکیم بخاد از کالای ایرانی حمایت کنه پشیمون میشه اصن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی و بیت مقام معظم رهبری می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی دههابرابری خودرو که در دولت قبل شکل گرفت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند.نصیروندگرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
پس تو هزینه مقاومت لبنان سوریه را می پردازی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از حدود هفتاد هشتاد نفر تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
یک جنس با کیفیت ایرانی را نام ببرید که دقیقه مثل خارجی ان با کیفیت و مانند ان برای گ
مصرف کنند خوب باشد من جایزه می دم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
کفن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
دولت چه کار می کنند چه خبر در کشور این چه وضعی درست بازارها رها شده نمی تواند جمع کنید حر ج مرج غارت تا که چرا این مسولین حقوق بگیر تو کشور که نصفی آنها اضافه است چه کار می کنند چرا جلوی این بی عدالتی ظلم غارت مصرف کننده در بازار ها مثل خودرو مسکن ارز مواد غذایی لوازم خانگی گرفته نمی شود اگر ارزه ندارید بازار را جمع کنید برید این همه منابع ملی کجا می رود اقتصاد رها شده هر روز گرانی ناحق کو عدالت کجا دنیا بازار را رها می کنند. خجالت بکشید بس کنید پول ملی نابود شد تورم گرانی هر روز زندگی مردم را نابود کرده چرا سکو ت کردید کو تحول که قول دادی وضع که بدتر شده آقای ریسی چه کار می کنی با این دولت که درست کردی صد رحمت به دولت قبل مکر می شود کف خیابان برای زندگی مردم تصمیم بگیرند
France
صبا
۱۳:۴۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
آقاجان حرف دیگه بس است با سخنرانی و توصیه و تذکر نمی شود یک کشوری را که هزاران دشمن هر ثانیه نقشه ای برای نابودی آن می کشند از پرتگاه های خطرناک عبور داد مردم با انتخاب این دولت انتظار بهبود وضعیت معیشتی بودند که متاسفانه آش همان آش و کاسه همان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
بدترشده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
کالای داخلی با کیفیت، نکته همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
آره خدائیش خیلی هم رعایت میکنید الان کمتر مسئولیه پراید و پژو زیر پاش نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
همه ادارات دولتی ماشین خارجی سوزوکی تویوتا سوار میشن نه پراید وسمند و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
جناب آقای دکتر رئیسی یکی از وعده های انتخاباتی شمابهبود اوضاع بورس بود مردم آسیب دیده از بورس به وعده های شما امیدوار شدند الان متاسفانه نه تنها زیان مردم جبران نشد زیان ها چندبرابر هم شده جناب آقای دکتر رئیسی مردم گرفتار در باتلاق بورس را دریابید که مردم بیچاره شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اون بورس که قرار بود 2 روزه درست کنید چی شد
آخرین اخبار