فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

الحاق ناوشکن کلاس دماوند به ناوگان شمال کشور

فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در بندر انزلی گفت: ناوشکن کلاس دماوند با آخرین تجهیزات و فناوری به ناوگان شمال کشور ملحق می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در بندر انزلی در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید ناوگان شمال گفت: نیروی دریایی ارتش تمام فعالیت‌های خود را در عرصه ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کند و با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تجهیزات به روز را در ناوگان شمال و جنوب در اختیار دارد.

او با اشاره به عملکرد قابل توجه نیروی دریایی ارتش در عرصه بین‌الملل افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی موثر در حوزه اقیانوس هند اجلاس فرماندهان نیروی دریایی همچنین انجام تعاملات چند جانبه بین‌المللی با اجرای رزمایش‌های مرکب و مشترک با کشور‌های دوست حضوری فعال دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق چند شناور به ناوگان شمال و جنوب خبر داد و اظهار داشت: در ناوگان شمال ناوشکن کلاس دماوند با آخرین تجهیزات و فناوری آماده انداختن به آب است.

امیردریادار ایرانی ادامه داد: در ناوگان جنوب نیز از ناو اطلاعاتی طلائیه از کلاس ناوشکن جماران که دارای آشیانه بالگرد و همچنین زیر دریایی کلاس فاتح است، به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

او یادآور شد: دشمنان ایران همواره در تلاشند تا با ایران هراسی مانع ارتباطات بین المللی نیرو‌های نظامی ایران شوند، اما نیروی دریایی به دلیل ساختارش فراتر در آب‌های بین المللی و فراتر از مرز‌های داخلی خود فعالیت دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای سفر ناوگروه‌های ایرانی به کشور‌های همسایه و بالعکس برنامه‌هایی در دستور کار نیروی دریایی است.

امیر ایرانی با اشاره به هدف از سفر ناوگروه‌ها به کشور‌های همسایه تصریح کرد: هدف از میزبانی ناوگروه‌های کشور‌های دیگر در ایران و سفر ناوگروه‌ها به کشور‌های همسایه جهت اجرای تمرین‌های رزمی مرکب و مشترک و تبادل آموزش‌ها، صدور پیام صلح و دوستی و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های چند جانبه است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.