جاده دسترسی به مرز تمرچین پیرانشهر چهار بانده می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پنج هزار میلیارد ریال برای چهار خطی کردن مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیرانشهر پیش‌بینی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور روز چهارشنبه در بازدید از مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای چهار خطی کردن مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیرانشهر پیش‌بینی شده است.

خادمی با بیان اینکه   افزایش ظرفیت ترافیکی و حمل و نقلی منتهی به مرز تمرچین از برنامه‌های اساسی وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد: این مسیر از سه راهی حیدرآباد در کریدور غرب کشور شروع و پس از عبور از نقده و پیرانشهر به تمرچین ختم می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: طول این محور ۷۰ کیلومتر است و برای افزایش ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیت اقتصادی چهار خطه کردن آن در دستور کار قرار گرفته است.

خادمی بیان کرد: در این ۷۰ کیلومتر چهار پیمانکار فعالیت اجرایی دارند و امیدواریم با سرعت بخشی به روند کار تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ حداقل ۱۰ کیلومتر را به صورت چهار خطه آماده کنیم، مابقی را نیز تا حداکثر سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسانیم.

مسیر تمرچین در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور را شامل می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.