نیمی از چرخه درمان ناباروری در مراکز جهاددانشگاهی صورت می‌گیرد

معاون جهاددانشگاهی کشور گفت: ۵۰ درصد از چرخه درمان ناباروری در دو پژوهشگاه رویان و ابن سینا که متعلق به این نهاد است، صورت می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی باصولی معاون پشتیبانی و توسعه منابع جهادانشگاهی در نشست با امام جمعه بوشهر بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه دفاعی حرف بسیاری برای گفتن دارد. در حوزه‌های پژوهشی، فنی و مهندسی، پزشکی و کشاورزی نیز با ایجاد پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز خدمات تخصصی، بومی‌سازی دانش و انتقال دانش فنی دارای تخصص‌های ویژه‌ای است.

او با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی توانسته است به دانش بیشتر تجهیزات فنی دست پیدا کند، افزود: محصولات بسیاری در داخل کشور تولید

شده است و بسیاری از این دستاورد‌ها قابل ارائه به وزارت‌خانه مربوط و شرکت‌های خصوصی هستند.

معاون جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد مراکز خدمات درمان ناباروری مربوط به جهاددانشگاهی است البته ۵۰ درصد از چرخه درمان ناباروری در همین ۱۰ درصد انجام می‌گیرد و این نتیجه اعتماد مردم به دو پژوهشگاه رویان و ابن سینا این نهاد است.

باصولی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه سرطان، سلول‌های بنیادی و زخم‌های دیابتی، اصلاح‌نژاد و در زمینه علوم انسانی، افزود: با توجه به این‌که بوشهر قطب انرژی کشور است، جهاددانشگاهی ارائه خدمات پژوهشی به صنعت نفت است و در حوزه دکل حفاری، مته‌های حفاری، نمک‌زدایی، سکو‌های نفتی و بازوی بارگیری، امکان همکاری با وزارت نفت وجود دارد.


بیشتر بخوانید 


او همچنین گفت: با توجه به این‌که بوشهر به‌لحاظ سرانه درمانی در شرایط مطلوبی نیست اگر حمایت صورت گیرد این نهاد می‌تواند برخی خدمات تخصصی در حوزه پزشکی را ارائه دهد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع جهاددانشگاهی عنوان کرد: با توجه به این‌که در چهار سال و اندی فعالیت جهاددانشگاهی در بوشهر این نهاد چند ۱۰ میلیارد اعتبار برای تجهیز و راه‌اندازی هزینه کرده است، ولی استان کم‌لطفی کرده و به‌جز مکان هنوز موفق نشده حمایت را به حد مطلوبی برساند.

باصولی خطاب به امام جمعه بوشهر گفت: با حمایت جناب‌عالی برای تامین زیرساخت‌های مناسب از سوی استان، ما هم متعهد می‌شویم چند برابر آورده، برای استان دستاورد داشته‌باشیم که این توسعه علمی استان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث ارتباط با دانشگاه است و نیاز است که دفتر فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه ایجاد شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.