وزیرعلوم:

منابع انسانی، بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور است

زلفی گل گفت: بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور، منابع انسانی است که در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم رشد پیدا می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی گفت: امروز شعار پژوهش و فناوری با عنوان مدارس و دانشگاه ها نامگذاری شده است.

او افزود: بنیاد علم، آموزش، فناوری و نوآوری در وزارت آموزش پرورش است. بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور، منابع انسانی است که در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم رشد پیدا می‌کنند و تربیت می‌شوند. اگر برنامه ریزی منسجم و علم بنیان داشته باشیم، آینده کشور را حتما تضمین می‌کنیم.

وزیر علوم گفت: یکی‌از اعمالی که در آموزش و پرورش باید انجام شود، آموزش حرفه ای و با برنامه ریزی برای عملکرد مطلوب تر در نظام آموزشی و در میان دبیران است، زیرا یک معلم زمانی می تواند یک دانش آموزان موفق تحویل جامعه دهد که بتواند او را از تمام جوانب آماده آینده کند.

او تصریح کرد: از مشکلات نظام آموزشی ما در نظر نگرفتن رشته معلمی به عنوان یک تخصص است، زیرا یک مدرس در گام اول باید تخصص لازم را برای آموزش یک مسئله داشته باشد تا بتواند افراد موفقی را تربیت کند. باید تصمیمات برمبنای علم و پژوهش باشد. باید ضمن توجه به مطالعات تطبیقی ملی و فراملی از تجربیات جوامع دیگر استفاده و آن‌ را بومی کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.