تاخیر ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت دُز دوم واکسن در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت دُز دوم واکسن تاخیر کردند و باید تمرکز را روی این افراد گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: تمرکز ما باید روی افرادی باشد که نسبت به دریافت نوبت دوم واکسن تاخیر دارند تا بتوانیم از این طریق پوشش واکسیناسیون در خوزستان را بالا ببریم.

او افزود: انتظار داریم جامعه هدف، تا پیش از اینکه آثار نوبت اول واکسن آن‌ها از بین برود نسبت به دریافت نوبت دوم واکسن خود اقدام کنند.

هم اکنون کشور در حال حرکت به سمت واکسیناسیون دز سوم است و این تاخیر بوجود آمده باعث کند شدن روند عادی سازی فعالیت‌ها در جامعه می‌شود.

به گفته خلیلیان اگر دز دوم واکسن انجام شود، میانگین پوشش واکسیناسیون و مهم‌تر از آن ایمنی افراد در جامعه بیشتر می‌شود.

البته استاندار خوزستان یادآور شد که در حین حال باید طرح هوشمند نظارت بر محدودیت‌ها را با تمام قدرت دنبال کنیم، زیرا باعث سرعت بخشیدن به پوشش واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌شود.

این مقام مسئول گفت: دولت طی ۲، ۳ ماه در بحث واکسیناسیون با جدیت ورود کرد و توانست پوشش واکسن را به سرانجام و حد قابل قبولی برساند در حالی که در دولت قبل این همت وجود نداشت.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان افزود: طرح واکسیناسیون در محلات خوزستان با پوشش ضعیف‌تر اگر جدی گرفته شود پوشش استان بیشتر و چه بسا از میانگین کشوری جلوتر خواهد رفت لذا انتظار دارم که در قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا روی این طرح بیشتر کار شود.

بر اساس اعلام علوم پزشکی اهواز تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در استان خوزستان مایه کوبی شدند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.