تزریق ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان غربی

رئیس کار گروه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونای آذربایجان غربی گفت: نزدیک به دو میلیون نفر از مردم استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر علی احمد آقاپور رئیس کار گروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، گفت: در حال حاضر ۵۰۰ بیمار سندروم حاد تنفسی در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند.

 افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نفر بیمار بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۸۸ مورد مشکوک و مابقی موارد با تشخیص قطعی بستری هستند.

وی با اشاره به ثبت ۱۳۳ مورد ابتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان افزود: مجموع مبتلایان به کرونا به ۳۲۲ هزار و ۵۱ مورد رسیده است، 

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان با اشاره به ثبت ۳ نفر فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهر‌های ارومیه، میاندواّب و خوی گفت: تاکنون ۷ هزار و ۱۸۴ نفر در اثر کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

آقاپور تصریح کرد: ۱۳۵ بیمار بدلیل شرایط وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۳ نفر نیز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان اظهار کرد: تاکنون ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۹۷۲ دُز واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۲۴۲ نفر دُز اول، یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۴ نفر دُز دوم و ۶۵ هزار و ۶۴۶ نفر دز سوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.