تلگرام با ویژگی های جدید واتساپ را به چالش می‎ کشد

پیام رسان تلگرام که این روزها واتساپ را اصلی ترین رقیب خود می ‎بیند، قصد دارد با ویژگی های جدیدش این زیرمجموعه متا را به چالش بکشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از livemint؛ تلگرام ویژگی‌هایی را که از ذخیره محتوا در گروه‌ها و کانال‌ها توسط دیگران جلوگیری می‌کند و برخی موارد دیگر که مورد توجه کاربران قرار گرفته را اعلام کرد و به نظر می‎رسد تلگرام با ارائه این ویژگی‌ها قصد دارد واتساپ را به چالش بکشد.

این رقابت، شرکت‌ها را به پیشی گرفتن از یکدیگر سوق می‌دهد. پیام‌رسان واتساپ به روز رسانی خود را ادامه می‌دهد تا ایمن‌تر شود، در حالی که از سوی دیگر، تلگرام نیز برای رقابت با این پیام رسان این کار را انجام می‌دهد. در همین راستا اخیرا تلگرام ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرده که امکان کنترل بیشتر روی چت و گروه را فراهم می‌کند.

ویژگی های جدید تلگرام

ویژگی‌های جدید اعلام‌ شده تلگرام، امکان حذف پیام‌ها از تاریخ‌های خاص، جلوگیری از ذخیره محتوا در گروه‌ها و کانال‌ها توسط دیگران، روش‌های جدید مدیریت دستگاه‌های متصل، گزینه‌ای برای ارسال پیام ناشناس در گروه‌های عمومی از طرف کاربر و موارد دیگر را شامل می‎شود.

تغییرات جدیدی که تلگرام اعمال کرده به شرح زیر است:

محتوای محافظت شده در گروه ها و کانال ها

با این به‌ روزر سانی، به سازندگان کمک می‌کنیم از محتوایی که در تلگرام منتشر می‌کنند محافظت و اطمینان حاصل کنند که فقط برای مخاطبان مورد نظرشان در دسترس است.

صاحبان گروه و کانالی که می‌خواهند محتوای خود را فقط برای اعضا نگه دارند، می‌توانند ارسال پیام را از چت خود محدود کنند، که ثبت از اسکرین‌شات‌ها جلوگیری کرده و امکان ذخیره پست‌ها را محدود می‌کند.

حذف پیام ها براساس تاریخ

کاربران تلگرام کنترل کاملی روی پیام‎های خود دارند و می توانند هر پیامی را از هر مکالمه‎ای در هر زمانی حذف کنند. با این به‌ روز رسانی، می‌توانید تاریخچه چت را از یک روز یا محدوده تاریخی خاص در هر چت یک به یک پاک کنید.

مدیریت دستگاه های متصل

می‌توانید همزمان از تلگرام در همه دستگاه‌های خود استفاده کنید. منوی دستگاه‌ها به شما کمک می‌کند تا کنترل کنید حسابتان از چه دستگاهی و در کجا وارد شده است. تلگرام یک ویژگی جدید برای پیوند سریع با یک دستگاه دسکتاپ و تنظیمی برای خروج خودکار دستگاه‌های غیرفعال بعد از مدت زمانی مشخص را اضافه کرده‌ است.

ارسال پیام ناشناس در گروه های عمومی

گروه‌های عمومی و نظرات کانال امکان بحث درمورد هر موضوعی را در حضور هزاران عضو فراهم می‌کنند. این گروه‌ها برای همه چیز از دفاع از دموکراسی گرفته تا چت با طرفداران استفاده می‌شوند، به همین دلیل است که تلگرام این قابلیت را اضافه کرده‌ تا حساب‎ها به صورت ناشناس هنگام ارسال پیام در این چت‌ها ظاهر شوند.

راه های جدید برای ورود از طریق تماس

از امروز، به برخی از دستگاه های تلفن همراه، به جای دریافت کد از طریق پیامک، گزینه ای برای دریافت تماس ورودی از تلگرام و سپس وارد کردن چندین رقم از شماره تلفنی که تماس گرفته، ارائه می شود.

تشخیص متن در iOS 13 و بالاتر

در دستگاه‌های دارای iOS 13 و بالاتر، تشخیص متن عکس‌ها در چت‌های تلگرام فعال است و به کاربر امکان می‌دهد سریع جست‎وجو، انتخاب و کپی کند. این تشخیص تصویر کاملاً در دستگاه هر کاربر به طور ایمن انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۹:۰۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
با احترام، بنظرم نویسنده ی متن اصلا با این دوتا پیامرسان کار نکرده که بدونه واتس اپ در حدی نیست که تلگرام بخواد باهاش رقابت کنه، بنظرم بیشتر مطلب فان بود :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
واتساپ یک بدردنخوره اصلا قابل مقایسه با تلگرام نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تلگرام بدرد نمیخوره مسئولینش پاسخگو نیستند چند وقت پیش دوستم توی یه فروشگاه تلگرامی یه لباس ورزشی خرید تا فیش پرداخت رو تحویلش داد طرف بلاک کرد رفت و تلگرام هم به هیچ شکایتی پاسخگو نبود. بهتره بجای قند تو دلتون آب کردن برای این دو نرم افزار بی ادب و قلدر به استعداد ها و نبوغ فرزندان خودمان در طراحی پلتفورم های ایرانی اعتماد و حمایتشون کنیم مثل ایتا که واقعا نرم افزار خوبیه و مسئولینش به سرعت پاسخ میدن به هر اعتراض و شکایتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چه ربطی به تلگرام داره دوستت خودش ناشی گری کرده رفته از اون خریده ربطی به تلگرام نداره که اون جنسو از خود شرکت تلگرام نخریده که اونا پاسخگو باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
آخه، تلگرام جای خرید کردنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
از نظر گیف، استیکر، راحتی ارسال پیام و حذف پیام، گذاشتن عکس و ویدئوی متعدد برای آواتار، عدم محدودیت حجم برای ارسال فیلم، سرعت و زیبایی، امنیت و از هر لحاظی که حساب کنید تلگرام سرتر از واتساپه اگه میبینید جدیداً مردم ایران رو آوردن به واتساپ به خاطر فیلتر شدن تلگرام و ناامنی پیامرسان های داخلیه همین
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۳۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
همه ی اینها که گفتید در پیام رسان ایرانی از قبیل گپ، آیگپ، سروش، ایتا ، روبیکا هورسا و... هم وجود دارد. کافیه یه بار امتحان کنید. امنیت پیام رسان های ایرانی عالیه. مخصوصا بیسفون
Israel
۱۱:۰۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حیف که فیلتره وگرنه دیگه هیچکس از واتساپ استفاده نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
خالوحسین
۰۹:۰۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تلگرام فقط مونده مشکل بیکاری ما جوونا رو حل کنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بابک
۰۴:۵۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تلگرام نیازی ندارد تا واتساپ را به چالش بکشد!

واتساپ یک اپ ضعیف و ابتدایی است که در ایران به دلیل فیلتر بودن تلگرام مورد استفاده قرار میگیرد.

به عنوان مثال، وقتی برای واتساپ قفل اثر انگشت بگذاریم و پوست انگشت موقتا چروک شده باشد، قفل واتساپ باز نمیشود زیرا که فاقد امکان باز کردن قفل با گد یا پسورد است!

لطفا واتساپ را با تلگرام عزیز مقایسه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
چه فایده که توی ایران فیلتر هستش
آخرین اخبار